در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

جایگاه ممتاز قم در نشر کتاب کودک و نوجوان

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برنامه‌ریزی برای برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان قم در سال جاری خبر داد و گفت: ناشران قمی کتاب کودک و نوجوان پیشرفت چشمگیری در این سال‌ها داشتند و با تولیدات خود مخاطب بسیاری را جذب کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جایگاه ممتاز قم در نشر کتاب کودک و نوجوان
شناسه : 71379 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱   پرینت

روح‌الله کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به هجدهم تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان، اظهار کرد: استان قم در رتبه دوم چاپ و نشر در کشور قرار دارد و در این سال‌ها در تولید و نشر کتاب کودک و نوجوان پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه استان قم در سه حوزه کتاب دین، دفاع مقدس و کودک و نوجوان در کشور شاخص است و حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: بخشی از نویسندگان و ناشران مطرح کتاب‌های کودک و نوجوان کشور در قم فعالیت دارند و در این سال‌ها در تولید و انتشار آثار این گروه سنی نقش‌‌آفرین بودند.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: تعدادی از نویسندگان و فعالان ادبیات کودک و نوجوان از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم هستند و با قلم خود در ترویج زیست دینی و سبک زندگی کودکان و نوجوانان نقش مؤثری داشتند.

کریمی با تأکید بر اینکه قم بعد از پایتخت مهم‌ترین استان کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی است، گفت: در سالیان اخیر در حوزه نشر کتاب کودک پیشرفت چشمگیری داشتیم و بعضی از ناشران مطرح کودک و نوجوان استان نظیر نشر «براق»، «جمال» و «کتابک» در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب حضور فعالی دارند و با تولیدات خود مخاطب بسیاری را در این سال‌ها جذب کردند.

وی به رشد قابل توجه صادرات کتاب از قم اشاره کرد و گفت: بخشی از کتاب‌های صادر شده به کشورهای منطقه مربوط به کتب کودک و نوجوان است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این اداره‌کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال گذشته، ۲۵ هزار کتاب به کتابخانه‌ها، مساجد، مؤسسات و گروه‌های مردمی اهدا کرد که بخش قابل توجهی از آنها کتاب‌های کودک و نوجوان برای مخاطبان این گروه سنی بود.

کریمی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری سه دوره نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در قم اشاره کرد و گفت: آخرین دوره نمایشگاه در اواخر سال ۱۳۹۸ برگزار شد اما با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در اهمیت به کتاب کودک و نوجوان و درخواست ناشران و علاقه‌مندان، احتمالاً امسال چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در قم برپا شود.

نوشته های مشابه
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
انتقاد رئیس‌کل دادگستری از مخالفان مدیریت شهری/ تحول امروز قم در هیچ دوره‌ای نبود
مردم قم قدردان خدمات شهردار هستند/ حاشیه‌سازان استغفار کنند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.