«مصلحت» روی پرده سینماهای قم رفت

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بعد از سه سال توقیف و بلاتکلیفی به روی پرده سینماهای قم رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«مصلحت» روی پرده سینماهای قم رفت
شناسه : 70118 | انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، فیلم سینمایی «مصلحت» ساخته حسین دارابی همزمان با سراسر کشور به روی پرده سینماهای قم رفت.

«مصلحت» که نخستین تجربه فیلم بلند حسین دارابی در سینما به شمار می‌رود، بعد از اکران در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به دلایل برداشت‌های متفاوت و سوءتفاهمات سیاسی برای سه سال مهر توقیف خورد و آن‌طور که گفته می‌شود حالا با اصلاح چند دیالوگ و یک پلان مجوز پخش گرفته است.

نکته جالب اینکه ترکیب حسین دارابی و محمدرضا شفاه به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم یک بار دیگر در ساخت فیلم «هناس» تکرار شد، فیلمی که با موضوع ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ساخته شد و یک سال قبل به روی پرده رفت اما حالا «مصلحت» بعد از سه سال رنگ پرده به خود می‌بیند.

«مصلحت» روی پرده سینماهای قم رفت

«مصلحت» از جمله فیلم‌های تحسین شده جشنواره سی‌ونهم بود که در هفت رشته از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن و بازیگر نقش مکمل کاندیدا داشت و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را برای حسین دارابی به ارمغان آورد.

این فیلم در سال‌های ابتدایی انقلاب روایت می‌شود و برخی رفتارهای سیاسی و افراطی را نقد می‌کند. فیلمی که عنوان فیلم‌نامه‌اش در ابتدا «پدری» بود و بعدها به «مصلحت نظام» تغییر کرد اما بعدها با نظر وزارت ارشاد برای صدور پروانه نمایش فیلم، کلمه «نظام» از عنوان فیلم حذف شد.

«مصلحت» روی پرده سینماهای قم رفت

فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، امیر نوروزی، مجید نوروزی و نازنین فراهانی از جمله بازیگران این فیلم سیاسی هستند. در خلاصه داستان «مصلحت» آمده است: «انقلاب سال ۵۷ به‌تازگی پیروز شده است‌. فرزند یکی از مسئولان ارشد سیستم قضایی انقلاب ایران، در یک درگیری مشکوک که منجر به کشته شدن یکی از مخالفان انقلاب می‌شود، دستگیر می‌شود. حالا پرونده پسر در سیستمی باید پیگیری شود که پدر در آن صاحب قدرت است»

قائمیان در این فیلم نقش آیت‌الله مشکاتیان را به‌عنوان مقام ارشد قضائی ایفا کرده که فرزندش در معرض اعدام قرار دارد و اطرافیانش می‌خواهند پرونده او را لاپوشانی کنند!

«مصلحت» روی پرده سینماهای قم رفت

فیلم سینمایی «مصلحت» اولین محصول مشترک سازمان رسانه‌ای اوج و سازمان سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری به حساب می‌آید که فرایند تولید آن در باشگاه فیلم سوره سپری شده است.

حالا نخستین فیلم حسین دارابی در سینماهای «بازار شهر»، «ونوس»، «آیه» و «کانون» پذیرای علاقه‌مندان است.

پردیس سینمایی بازار شهر این فیلم را در سانس ۲۱:۳۰، سینما ونوس در سانس ۱۹:۴۵، سینما آیه در سانس ۲۰ و سینما کانون در سانس ۲۰:۳۰ اکران کرده‌اند.

مخاطبان سینما می‌توانند برای اطلاع از آخرین جزئیات زمان اکران «مصلحت» در روزهای آتی به سایت سینما تیکت مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.