سهم ۷۰ درصدی بخش عمرانی در بودجه شهرداری قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: از بودجه بیش از ۸ هزار میلیاردی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، مسائل عمرانی سهم ۷۰ درصدی دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم ۷۰ درصدی بخش عمرانی در بودجه شهرداری قم
شناسه : 69073 | انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگویی با تشریح بودجه عمرانی شهرداری قم در سال جاری اظهار داشت: بالغ‌بر هشت هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری قم در سال جاری بوده که بحث عمرانی بالغ‌بر ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان است، یعنی نسبت به بودجه جاری بالغ‌بر ۷۵ درصد آن بودجه عمرانی است.

به گفته وی، بحث بودجه عمرانی شامل بازگشایی معابر و تملک‌ها، احداث فضای سبز، زیرسازی و آسفالت، اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح، نگهداری ساختمان‌ها، بحث احداث کانال آب‌های سطحی، احداث ساختمان‌ها در ارتباط با مدیریت بحران و آتش‌نشانی‌ها، ساختمان‌های آموزشی، ساختمان‌های فرهنگی و اداری و مسائل ترافیکی و خرید ماشین‌آلات ترافیکی و اتوبوس، احداث پل‌های عابر پیاده و پیاده‌راهها به تفکیک در مناطق ۸ گانه بررسی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در سند بالادست نیز طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیکی و طرح تفصیلی در مناطق ۸ گانه اتفاق می‌افتد، افزود: بر اساس آن‌ها شروع عملیات پروژه‌های عمرانی را خواهیم داشت؛ برخی پروژه‌ها نیز بودجه‌هایی در حال هزینه‌کرد داشته و برخی پروژه‌ها در دست طراحی است.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های شاخص در قم عنوان کرد: اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح بخش عمده‌ای از پروژه‌های شاخص است؛ در سال‌های گذشته تقاطع‌های مختلفی در راستای رفع نیاز رینگ‌های ترافیکی احداث‌شده و تعدادی نیز در دستور کار قرار دارد.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین تونل موسی صدر از پروژه‌های شاخص قم است که در دستور کار طراحی اداره کل طراحی معاونت فنی و عمرانی قرار دارد و احداث پارکینگ‌های طبقاتی و زمین‌های ورزشی روباز نیز در دستور کار است.

وی آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح خیابان صدوقی و بلوار فردوسی در اواخر سال گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: همچنین تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش نیز در دستور کار بوده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: نیمه دوم سال نیز تکمیل طراحی میدان سپاه را در پیش رو داریم و بخشی نیز مربوط به طراحی و مقدمات اجرای تونل امام موسی صدر است که مصوبات بالادستی باید گرفته شود.

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.