لزوم آزادسازی ۸۰۰ هکتار از زمین‌های شهرک دانشگاهی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم گفت: با آزادسازی بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌هایی که توسط مجموعه‌های دانشگاهی در حال حاضر فریز شده و دارای زیرساخت مورد نیاز است، می‌توانیم بسیاری از مشکلات مسکن ملی را در شهر قم حل کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم آزادسازی ۸۰۰ هکتار از زمین‌های شهرک دانشگاهی
شناسه : 68839 | انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی در هشتادوهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، به افزایش صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ صدور پروانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ متر بوده اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱ میلیون و ۹۶۰ متر رسیده که بیش از ۶۰۰ هزار متر افزایش داشته است.

وی، بیش از یک چهارم صدور پروانه را در طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و افزود: عملکرد اداره کل راه شهرسازی باعث شده صدور پروانه در شهر قم ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم ادامه داد: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۶۰ هزار خانوار واریزی وجه داشته‌اند اما تأمین این مقدار مسکن نیاز به زیرساخت دارد.

به گفته وی، با امکانات کنونی برای ۳۰ هزار نفر امکان تأمین مسکن دولتی وجود دارد که این رقم پاسخگوی نیاز نیست.

امراللهی با اشاره به امکان ساخت مسکن در زمین‌های در اختیار مجموعه‌های دانشگاهی، اظهار داشت: با آزادسازی بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌هایی که توسط مجموعه‌های دانشگاهی در حال حاضر فریز شده و دارای زیرساخت مورد نیاز است، می‌توانیم بسیاری از مشکلات مسکن ملی را در شهر قم حل کنیم و نیاز به هزینه مجدد استان و دولت نیست.

وی با اشاره به اینکه تبدیل این اراضی به فضای سبز ایده مطلوبی نیست، تأکید کرد: در صورت ساخت فضای سبز هزینه نگهداری آن بسیار بالا بوده و در توان تأمین دولت و مجموعه‌های دانشگاهی نیست.

وی با اشاره به اینکه تراکم شهر قم از تراکم شهر تهران بیشتر است، بیان کرد: محدود شهر قم با شهرهایی مانند یزد و کرمان با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یکسان است؛ درخواست ما این است که در جریان تدوین طرح جامع ساختاری راهبردی شهر قم این موضوع درنظر گرفته شود.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.