آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پس‌ از وقفه‌ای دو ساله به‌علت شیوع ویروس کرونا، در شهر قم آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن
شناسه : 68477 | انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایکنای قم، بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پس‌ از وقفه‌ای دو ساله به‌علت شیوع ویروس کرونا آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه‌ این جشنواره با محوریت یادبود مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی‌پور با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در دانشکده علوم قرآنی قم برگزار شد.

در بیستمین دوره از مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه بعد از ارزیابی‌های انجام شده، ۵۰ اجرا از تمام دانشکده‌های علوم قرآنی کشور برای شرکت انتخاب شد که ۳۰ نفر از آنها خانم و ۲۰ نفر آقا هستند.

آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

شرکت‌کنندگان از تمام دانشکده‌های علوم قرآنی کشور در این مسابقات حضور دارند، اما بیشترین تعداد شرکت‌کننده به ترتیب از شهرهای قم، مشهد، شیراز، اصفهان و آمل هستند.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این جشنواره که با تلاوت علی میرشمس، قاری نوجوان قرآن کریم آغاز شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رحمان عشریه، رئیس دانشکده علوم قرآنی قم ضمن خیرمقدم به حاضران بیان کرد: قرآن و عترت، مکمل یکدیگر و جدانشدنی هستند، ممکن نیست که ما از قرآن سخن بگوییم، اما اهل‌بیت(ع) را کوچک بشماریم، چراکه همین قرآن، آیه تطهیر را در خصوص اهل‌بیت(ع) دارد. همچنین امکان ندارد که ما از عترت سخن بگوییم، اما به قرآن بی‌توجهی کنیم.

آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

وی افزود: اگر کسی به قرآن توجه و اهتمام ویژه داشته باشد، قرآن او را به سیما و چهره انسانی کامل می‌رساند، از طرفی اگر کسی به‌ حقیقت، سراغ عترت برود، اهل‌بیت(ع)، فهم و عمل به قرآن را برای انسان آسان می‌کند.

عشریه درباره اهمیت توسل به اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) با توجه به اهمیت ویژه موضوع مهدویت، کتاب «حضرت حجت(عج)» با محوریت حضرت ولی‌عصر(عج)، برگرفته از گفتار و سیره فقیه عارف و معلم بزرگ اخلاق و عرفان، آیت‌الله‌ بهجت(ره) منتشر کرده است. با مطالعه این کتاب به این موضوع دست پیدا می‌کنیم که آیت‌الله بهجت هیچ‌وقت از اهل‌بیت(ع) جدا نبود.

وی ادامه داد: در بخشی از این کتاب آمده است که آیت‌الله بهجت بر این باور بودند، در عصر غیبت امام عصر از دید ظالمان پنهان است. اگر کسی در زندگی روزمره خود از مصادیق ظالمین نباشد برای این شخص راهی برای رؤیت امام زمان(عج) وجود دارد، بنابراین از منظر نقلی و عقلی، امام برای غیرظالمان، پنهان نیست زیرا پنهان بودن ولی‌عصر(عج) براساس یک خوف است و از یار و همراه خویش نمی‌ترسد.

آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

در ادامه، گروه سرودخوانی و جمع‌خوانی «انصارالحجه» با اجرای زیبای خود در وصف قرآن و حضرت ولی‌عصر(عج) معطرکننده فضای مراسم شد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر اینکه فضای قرآنی در دانشگاه‌های کشور گسترش پیدا کند، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه‌های آزاد و دولتی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سبب گسترش و ترویج فضای قرآنی بین دانشجویان می‌شود.

وی گفت: با استناد به حدیث پیامبر(ص) و سخن امام علی(ع) می‌توان دریافت، اگر سراغ قرآن نروید، قرآن سخنی برای شما ندارد، باید به سراغ آن بروید آنگاه، قرآن برای شما سخن فراوان دارد.

آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

نقیب تصریح کرد: در روابط بین افراد هم همین مسئله برقرار است، انسان اسرار زندگی خود را تنها با کسی درمیان می‌گذارد که به او اعتماد کامل داشته و با او صمیمی باشد، بنابراین قرآن زمانی با شما سخن می‌گوید که با آن مأنوس باشید.

در پایان‌ این مراسم، جلسه توجیهی ویژه شرکت‌کنندگان بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور علی‌اصغر شعاعی، دبیر بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.

حسن‌ختام این مراسم قرآنی، همخوانی سوره‌های حمد و بلد توسط رضا خجسته و غفاری، قاریان نوجوان کشورمان بود.

آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.