مجمع بانوان «خیر و نیک اندیش» قم پنج ساله شد

مراسم پنجمین سالروز تشکیل مجمع بانوان خیر و نیک اندیش قم با حضور جمعی از مسئولان و نیکوکاران برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مجمع بانوان «خیر و نیک اندیش» قم پنج ساله شد
شناسه : 64893 | انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجمع بانوان خیر و نیک اندیش قم که از ۲۰۰ عضو تشکیل شده با حضور حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، زینب عبداللهی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم، نرجس نیازمند عضو شورای شهر قم، معصومه ظهیری استاد حوزه و دانشگاه قم و جمعی از خیرین و تعدادی از مددجویان پنجمین سال تولد خود را در سالن شماره ۵ سالن شهر آقتاب جشن گرفت.

مجمع بانوان خیر و نیک اندیش یک مجموعه غیردولتی و مردم‌نهاد است که با هدف حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و بعضاً بد سرپرست شکل گرفته و فعالیت‌های خود را  در زمینه‌های درمان، تحصیل، ارزاق، جهیزیه و ودیعه مسکن استیجاری  متمرکز کرده و در حال حاضر ‌خانواده‌هایی را که غالباً بی‌سرپرست هستند، پس از طی مراحل تحقیق زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

در آیین سالروز تشکیل این مجمع، مدیرکل امور بانوان استانداری قم فعالیت این بانوان در حوزه‌های مددکاری را ارزشمند دانست و گفت: این توفیقی از سوی خداوند است و این خیراندیشی باقیات و صالحات این بانوان محسوب می‌شود چراکه باعث می‌شود زندگی مددجویان از سختی و مشقت خارج شود.

مجمع بانوان «خیر و نیک اندیش» قم پنج ساله شد

 در ادامه نرجس نیازمند با بیان اینکه این مجمع در زمان کرونا خدمات بسیار خوبی به مدد جویان و نیازمندان ارائه داده است، افزود: در طول این پنج سال این مجمع از نظر کمک به نیازمندان خدمات بسیار خوبی ارائه کرده است.

 در ادامه معصومه ظهیری یکی از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی قم گفت: در قران خداوند تبارک و تعالی برای کسانی که به فکر دیگران هستند و برای آسایش دیگران تلاش می کنند پاداش خوبی را در نظر گرفته است.

مجمع بانوان «خیر و نیک اندیش» قم پنج ساله شد

اعتمادی یکی از مددجویان که تحت حمایت این مجمع هست برای اطلاع حاضران گفت: بعد مصدوم شدن در حالی که دو فرزند کوچک دختر داشتم یک میلیاردو ۲۵۰ میلیون تومان هزینه عمل من شد و بعد از آن نیز از آنجایی که فلج شده بودم تحت حمایت این مجمع قرار گرفتم که از خدمات آنان رضایت دارم و خدا را شاکر هستم که چنین خیراندیشان پاک نهادی را برای کمک به امثال من آفریده است.

طبق اساسنامه هدف از تشکیل مجمع بانوان خیر و نیک اندیش قم، شبکه‌سازی و هم‌افزایی بین خیریه‌‌ها و گروه جهادی رسمی و غیررسمی مورد اطمینان موجود در سطح استان است. تغییر رویکرد از کمک‌های معیشتی و مقطعی به سمت توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی برای مددجویان و استفلال مددجویان از جمله تفاوت‌های این مجمع خیر با دیگر مجموعه مددکاری‌های سطح استان است.

یکی از واحدهای قابل توجه این مجمع، واحد سیسمونی است که این واحد از با تجربه‌ترین بانوانی تشکیل شده که در موضوع جهیزیه در سطح قم فعالیت دارند. در ابتدای امر، اطلاعات و مدارک عروس و داماد دریافت پس از استعلام (ازسایر مراکز فعال در مورد جهیزیه) و تحقیق جهیزیه اهدا می‌شود. در سال به طور میانگین بیست مورد جهیزیه و پانزده مورد سیسمونی از این طریق اهدا می‌شود.

مجمع بانوان خیر و نیک اندیش از سال ۱۳۹۶ با حدود ۱۰ نفر از بانوان فعال در استان قم از مؤسسه رعد شروع به فعالیت کرده و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر عضو ادامه فعالیت می‌دهد و در حال حاضر مجمع خیرین بانوان نیکوکار متشکل از بانوان موثر فرهیخته در قالب ۵ کارگروه بهداشت و درمان، کسب و کار و کارآفرینی، آموزش و ارتقاء فرهنگ و معیشت و بخش ازدواج و جهیزیه و تهیه سیسمونی تشکیل شده و مشغول به فعالیت است.

گفتی است در پایان این جشن و گردهمایی از تعدادی از بانوان نیکوکار تقدیر شد و همچنین با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز گلریزان نیز صورت گرفت.

مجمع بانوان «خیر و نیک اندیش» قم پنج ساله شد

مجمع بانوان «خیر و نیک اندیش» قم پنج ساله شد

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.