ایجاد نخستین مسیر استاندارد اتوبوس تندرو در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به افتتاح مسیر اتوبوس تندرو بلوار آیت الله بروجردی، گفت: این مسیر از معدود مسیرهای استاندارد اتوبوس تندرو در سطح کشور است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ایجاد نخستین مسیر استاندارد اتوبوس تندرو در قم
شناسه : 63730 | انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امیر عباس صفوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به طول ۱۰ کیلومتری مسیر سامانه اتوبوس تند رو بلوار آیت الله بروجردی گفت: این خط اتوبوس تندرو از تقاطع نماز آغاز شده و با عبور از میدان آیت‌الله بهجت(ره)، به بلوار امامت و خیابان شهدای موتلفه در پردیسان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه این محور جزو معدود مسیرهای استاندارد برای سامانه های تند رو در سطح کشور است گفت: این از معدود مسیرهای اتوبوس تندرو در کشور است که همزمان با طراحی محور اصلی پیش بینی شده است؛ سایر مسیرهای اتوبوس تندرو، بعد از احداث خیابان و بدون پیش‌بینی طرح اولیه در نظر گرفته می‌شوند.

صفوی طراحی این مسیر را مربوط به ۹ سال پیش و در زمان طراحی و اجرای بلوار آیت‌الله بروجردی دانست و افزود: به منظور احداث مسیر سامانه اتوبوس تندرو از ابتدای شکل‌گیری بلوار، محدوده لازم در نظر گرفته شد که عرض مسیر رفت سه متر و عرض مسیر برگشت نیز سه متر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه از اختصاص ۲۰ دستگاه اتوبوس آتروس ایران‌خودرو دارای رمپ ویلچر رو و استاندارد یورو ۴ برای این مسیر خبر داد و گفت: مسیر اتوبوس تندرو در بلوار آیت الله بروجردی(ره)، در راستای تحقق به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم که بازنگری مطالعات آن به تازگی انجام شده است، اجرایی شد.

صفوی از برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با هدف سهولت در رفت و آمد ساکنین منطقه پردیسان و ایجاد پروژه‌های تکمیلی در این محدوده خبر داد و گفت: در سال های اخیر ما تنها بر مسیر پردیسان به محدوده مرکز شهر و بالعکس متمرکز بودیم و غفلتی نسبت به محدوده تردد در وسعت ۱۵۰۰ هکتاری داخل پردیسان صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: اکنون می‌توانیم این نوید را به مردم منطقه بدهیم که در آینده مسیر ۱۷٫۵ کیلومتری داخل پردیسان که اکثر محلات پر جاذبه و پر تقاضای پردیسان را به یکدیگر متصل می کند، به صورت یک حلقه ترافیکی به بهره برداری خواهد رسید.

وی کم هزینه بودن و سهولت در دسترسی به تمامی مناطق پردیسان و همچنین دسترسی به محورهای مواصلاتی به محدوده مرکزی شهر یعنی بلوار آیت الله بروجردی و بلوار الغدیر را از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و افزود: در نتیجه این اقدامات رفت و آمد آسان‌تر و ارزان‌تری به نقاط مختلف پردیسان خواهیم داشت.

صفوی در پایان با اشاره به اینکه سهم سفر با اتوبوس در شهر در دوره‌ای به زیر هشت درصد رسید گفت: با اقدامات انجام شده در یک سال گذشته سهم استفاده از اتوبوس در حمل و نقل شهری به بالای ۸ درصد رسیده که درصدد هستیم تا طبق برنامه ۵ ساله این رقم را به ۱۸ درصد برسانیم؛ هرچند اهتمام بر این است که است که تا دو سال آینده به این عدد برسیم.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.