موانع توسعه پارکینگ در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه شهر قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و زیارتی خود سالانه شاهد حضور میلیون‌ها مسافر و زائر است درحالی‌که فقط ۶ هزار جای پارک عمومی در هسته مرکزی شهر وجود دارد، به تشریح دلایل کمبود پارکینگ پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
موانع توسعه پارکینگ در قم
شناسه : 57412 | انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مدیریت شهری در حوزه‌های عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، اجتماعی و فضای سبز به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیران شهری و برخی از اعضای شورای شهر قم برگزار شد، افزود: کمبود پارکینگ یکی از چالش‌های اساسی شهر قم بوده و با تأکید شهردار قم اهتمام ویژه‌ای برای رفع آن در مجموعه شهرداری قم در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به طرح نهضت ساخت پارکینگ، بیان کرد: شهر قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و زیارتی خود سالانه شاهد حضور میلیون‌ها مسافر و زائر است درحالی‌که فقط ۶ هزار جای پارک عمومی در هسته مرکزی شهر وجود دارد.

طبیبی با بیان اینکه توسعه پارکینگ یکی از مسائل ویژه شهرداری قم در سال جاری است، ادامه داد: تمرکز بر لکه پارکینگ‌های مصوب در طرح تفصیلی شهر، عدم اعتماد کافی به بخش خصوصی در احداث پارکینگ و محدودیت تخصیص منابع مالی ملی و استانی از عوامل مهم در عدم توسعه مناسب پارکینگ در قم بوده است.

وی ادامه داد: زمان‌بر بودن تملک، عارضه‌های شهری و غیراقتصادی بودن نرخ پارکینگ برای سرمایه‌گذاران به همراه برخی ویژگی‌های خاص شهر قم را هم می‌توان از عوامل و موانع عدم توسعه پارکینگ بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز داشت: نبود زیرساخت و مقررات قانونی برای مشارکت بخش خصوصی توانمند در خصوص احداث پارکینگ، اصلاح آیین‌نامه برای ایجاد جذابیت و حمایت از سرمایه‌گذاران به همراه بهره‌برداری مستمر از پارکینگ‌های احداث‌شده باید باقدرت دنبال شود.

 طبیبی افزود: یکی از راهکارهای ریشه‌ای مدیریت پارکینگ و افزایش ظرفیت‌های موجود در شهر قم را موردتوجه قرارداد و افزود: توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در هسته مرکزی شهر با استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر بلوار شهید سلیمانی از برنامه‌هایی است که به این منظور در حال پیگیری توسط شهرداری قم است.

نوشته های مشابه
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
کاشت ۲۷ هزار اصله درخت در پردیسان
۳۸۳ ملک به تملک شهرداری قم درآمد
تدبیر ترافیکی شهرداری برای میدان سپاه قم
زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تکمیل می‌شود
جمع‌آوری روزانه ۶۰ تن پسماند در منطقه ۵ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.