مدیرکل حفاطت محیط زیست قم خبر داد:

تخلف های انجام شده در سایت پسماند سلفچگان پیگیری می شود/ توزیع بنزین یورو ۴ در تمامی جایگاه های سوخت قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به وضعیت بسیار نامناسب سایت پسماند صنعتی در بخش سلفچگان استان، گفت: به لحاظ فنی و حقوقی در حال پیگیری تخلف های صورت گرفته در این سایت هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تخلف های انجام شده در سایت پسماند سلفچگان پیگیری می شود/ توزیع بنزین یورو ۴ در تمامی جایگاه های سوخت قم
شناسه : 551 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان، افزود: در این سایت ۱۸ هکتاری، تخلف های زیست محیطی متعددی از جمله تغییر در نوع، افزایش میزان و اجرا نکردن ضوابط و استانداردهای دفع پسماندها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه دفع پسماندهای ویژه و صنعتی کار بسیار فنی و پیچیده ای است و باید به افراد با صلاحیت واگذار شود، گفت: محل مجاز دفع پسماندهای صنعتی در استان قم باید هرچه سریعتر انتخاب شود و ما با انتقال پسماندهای رها شده در برخی نقاط استان به سایت پسماند سلفچگان موافق نیستیم.
مدیرکل حفاطت محیط زیست قم در ادامه با بیان اینکه عمده گرد و غبار در مرکز کشور، از کانون های داخلی سرچشمه می ­گیرد، اظهار داشت: حداکثر ۲۵ درصد منشأ گرد و غبار در استان قم خارجی است که نیمی از آن مربوط به کشور عراق است.
موسوی با اشاره به اینکه دشت مسیله یکی از کانون های مهم گرد و غبار در مرکز کشور است و اگر احیای دریاچه نمک مورد غفلت واقع شود، زندگی در قم و تهران سخت خواهد بود، خاطرنشان کرد: وضعیت گرد و غبار در استان قم مناسب نیست و در این میان منطقه قمرود دارای بیشترین حجم گرد و غبار و منطقه کهک دارای کمترین حجم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به تراکم بالای جمعیتی و صنعتی و موقعیت ویژه سیاسی و جغرافیایی استان، تصریح کرد: با توجه به تجربه های تلخ خشک شدن تالاب ها در سراسر کشور و مصوبه هیئت وزیران برای مقابله با پدیده گرد و غبار، وظایف دستگاه های اجرایی در این رابطه مشخص شده و امکانات و اعتبارات لازم برای مقابله با مخاطرات زیست محیطی در استان باید اختصاص یابد.
وی همچنین با اشاره به قانون هوای پاک، بر ضرورت استفاده از سوخت استاندارد و پرهیز از استفاده مازوت در تمامی بخش ­ها تأکید کرد و گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری در تمامی جایگاه های سوخت استان قم، بنزین یورو ۴ در حال توزیع است، اما توزیع نفت گاز یورو ۴ با کندی مواجه است که امیدواریم این مشکل نیز در سراسر کشور برطرف شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.