بازگشت مشروط «اخوان» به شورای شهر

رئیس شورای شهر قم با اشاره به برداشت نادرست برخی رسانه‌ها از مراسم تحلیف مجید اخوان در چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر، گفت: مجید اخوان به‌عنوان عضو جانشین و نه عضو جایگزین سوگند یاد کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشت مشروط «اخوان» به شورای شهر
شناسه : 52185 | انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی با اشاره خبر منتشرشده در رسانه‌ها در خصوص جایگزینی عضو علی‌البدل شورای شهر قم، اظهار داشت: این خبر نادرست تنظیم‌شده چرا که مجید اخوان به‌عنوان عضو جانشین و نه عضو جایگزین، سوگند یاد کرده است.

وی ادامه داد: مطابق با تبصره ذیل ماده ۷ قانون شوراها، عضوی که به هر دلیلی به مدت دو ماه غیبت داشته باشد، تا تعیین تکلیف وضعیت او که نباید از شش ماه تجاوز کند، عضو جانشین (علی‌البدل) به جای وی انجام‌وظیفه می‌کند.

رئیس شورای شهر قم افزود: پس از بررسی وضعیت غیبت عضو غایب، تنها درصورتی‌که غیبت وی غیرموجه تشخیص داده شود، عضویت عضو جانشین به عضویت دائم تبدیل خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود حسین اسلامی چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص غیبت حسن مالکی‌نژاد عضو شورای شهر قم در جلسات شورا، بیان داشت: آقای مالکی‌نژاد چند ماهی نیاز به استراحت جدی دارند چرا که بر اساس اظهار نظر پزشکان مشکلات قلبی برایشان ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر قم، ادامه داد: وی در دوره گذشته به صورت شبانه‌روزی برای تملک زمین‌های پروژه عماریاسر و شهیدان برقعی تلاش کرد و امروز مشکلات جسمی برای ایشان ایجاد شده که مدارک پزشکی وی در حال بررسی است تا نظر نهایی اعلام شود.

وی بیان داشت: عضو علی‌البدل اول به عنوان عضو جانشین فردی که دو ماه به هر دلیلی نتوانست در جلسه شورا حاضر شود به جلسات شورا دعوت خواهد شد و حق رأی نیز خواهد داشت تا در طی مدت ۶ ماه، موضوع تکلیف شود و با ادامه این روند آقای اخوان به عنوان جانشین آقای مالکی‌نژاد با حق رأی در جلسات شورا حاضر خواهند شد و در صورت موجه بودن غیبت‌ها عضو اصلی به کار خود باز خواهد گشت.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.