کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای استفاده از گونه‌های گیاهی کم‌آب‌بر در فضای سبز شهر قم، کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی قم
شناسه : 51168 | انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان از کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بلوار شهید سلیمانی یکی از پرترددترین محورهای شهر قم بوده و از لحاظ منظر شهری اهمیت بالایی دارد، احداث فضای سبز و نگهداری آن نیز اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اهتمام سازمان پارک‌ها برای تأمین زیبایی منظر در بلوار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این محور در اصل بستر رودخانه است و محدودیت‌های خاصی در استفاده از گونه‌های گیاهی وجود داشته و باید تا حد ممکن از گیاهان پوششی استفاده‌شده و کاشت درخت در آن ممنوع است و عموماً از پوشش چمن به‌عنوان گیاه پوششی در بخش‌های قدیمی استفاده‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کاشت چمن در شهر و همچنین لزوم زیباسازی محور، تلاش شده با رعایت و لحاظ محدودیت‌های استفاده از گونه‌های گیاهی و توجه به دستورالعمل‌های شرکت‌ آب منطقه‌ای، در بازطراحی محور از گونه‌های گیاهی استفاده‌شده که با عنایت به محدودیت‌ها به زیبایی محور هم توجه شده و سطوح چمن‌کاری کاهش یابد.

وی با اشاره به بخش‌های کاشته‌شده در محدوده منطقه سه و هفت افزود: در این بخش‌ها از گیاهان پوششی کم‌آب‌بر استفاده‌شده و در بخش‌های دیگر بازطراحی صورت گرفته و برداشت چمن در حال انجام است تا در آستانه فصل بهار کاشت گونه‌های گیاهی جدید انجام شود.

نوشته های مشابه
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
انتقاد رئیس‌کل دادگستری از مخالفان مدیریت شهری/ تحول امروز قم در هیچ دوره‌ای نبود
مردم قم قدردان خدمات شهردار هستند/ حاشیه‌سازان استغفار کنند
فاز دوم شهربازی سرزمین شادی تا پایان سال افتتاح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.