مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم عنوان کرد

پذیرش بیش از ۱۶ هزار نفر برای حضور در مراسم اعتکاف

شهر بیست/ مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با بیان اینکه امسال بیش از 21 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کردند، گفت: 16 هزار نفر برای حضور در اعتکاف امسال پذیرفته شده‌اند که 9 هزار نفر آنان از برادران و هفت هزار نفر آن‌ها از خواهران هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پذیرش بیش از ۱۶ هزار نفر برای حضور در مراسم اعتکاف
شناسه : 4495 | انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای با اشاره به اینکه مصلای قدس امسال برای نخستین سال برای اعتکاف درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: در استان قم تلاش کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های مختلف برای برگزاری مراسم عبادی اعتکاف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۱ هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کردند، اضافه کرد: ۱۶ هزار نفر برای حضور در اعتکاف امسال پذیرفته شده‌اند که ۹ هزار نفر آنان از برادران و هفت هزار نفر آن‌ها از خواهران هستند.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: هر چند امسال برای رفع کمبودها بسیار تلاش کردیم اما در نهایت از میان ۱۲ هزار و ۵۰۰ بانوی داوطلب ۲۵ درصد نتوانستند به توفیق اعتکاف برسند.

وی از برگزاری اعتکاف بین‌المللی طلاب با حضور نمایندگانی از ۶۹ کشور مختلف کشور یاد کرد و گفت: مراسم اعتکاف در قم به صورت متفاوت‌تری نسبت به دیگر استان‌ها دنبال می‌شود و در برخی از موارد این اعتکاف پشتیبان اعتکاف استان‌های دیگر است.

تکیه‌ای با بیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی اعتکاف معیار سنجش معنویت نظام اسلامی است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به این مراسم عبادی تاکید ویژه‌ای دارند چراکه با وجود جنگ نرم فعلی باید به دنبال راهکارهای کارساز از جمله گسترش اعتکاف باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.