اعلام ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم

جانشین فرمانده سپاه قم به تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم پرداخت و از لغو نمایشگاه دفاع مقدس به دلیل شیوع کرونا خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعلام ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم
شناسه : 40996 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سپاه قم، سردار محمدرضا موحد ظهر امروز در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات ساختمان آیت‌الله سعیدی برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر، گفت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقتدریم» آغاز می‌شود که به دلیل ویروس کرونا با محدودیت و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های امسال محدودتر برگزار می‌شود و به همین دلیل امسال نمایشگاه دفاع مقدس برگزار نخواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه استان قم در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال، گفت: ۳۰ شهریور آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور همزمان با سراسر کشور در قم نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: ۳۱ شهریورماه رژه موتورسواری با حضور موتورسواران در مسجد مقدس جمکران جهت تجدید میثاق با امام زمان(عج) و حرکت در ۴ محور به سمت بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و امیرالمومنین(ع) با هدف تجلیل از کادر درمان اجرا خواهد شد.

موحد تصریح کرد: همچنین چهارشنبه ۳۱ شهریور مراسم «شب‌های پرستاره» با حضور حاج حسین یکتا به مدت سه شب در گلزار شهدا بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

جانشین سپاه استان قم در ادامه گفت: رونمایی از فیلم تلویزیونی «روحینا» و مجموعه تولیدات رسانه‌ای صداوسیما و سردیس شهدا، برگزاری کارگاه آموزشی تربیت کارشناسان تاریخ شفاهی با محوریت دفاع مقدس و عطرافشانی گلزار‌های شهدا نیز از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در پنجشنبه ۱ مهرماه است.

وی همچنین در ادامه افزود: از سوم تا ۶ مهر ماه نیز مراسم شب‌های حماسه را در باغ موزه دفاع مقدس خواهیم داشت که با روایت‌گری، اجرای گروه سرود، بازسازی عملیات کربلای یک و مداحی همراه است.

موحد ادامه داد: یکشنبه چهارم مهرماه ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از سربازان نمونه، نخبه و همچنین خانواده‌های شهدای سرباز سپاه استان قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سه شنبه ششم مهرماه گفت: نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس با اعطای درجات ابلاغی سرداران شهید به خانواده آن‌ها از مهمترین این برنامه‌هاست که ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

موحد با اشاره به آخرین روز از هفته دفاع مقدس گفت: چهارشنبه هفتم مهرماه ساعت ۹ صبح نشست راویان دفاع مقدس و ساعت ۱۷ عصر مراسم رونمایی از مستند سردار شهید حاج محمد کریمی در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه به صورت غیر متمرکز در رده‌های مختلف نیرو‌های مسلح، بسیج و دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، رزمایش کمک‌های مومنانه با توزیع ۴۵۰۰ بسته معیشتی، انتشار وصیت نامه شهدا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اجرای گروه‌های سرود، تئاتر‌های خیابانی، مسابقات ورزشی، اهدای خون توسط نیرو‌های مسلح و بسیجیان، اردو‌های کوهپیمایی و آغاز پویش‌های مختلف است.

جانشین سپاه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان قم نیز چندین پروژه را در این هفته کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به حفر چاه آب در سه روستا، آغاز عملیات مدرسه علی آباد و آغاز به کار مدرسه چشم شور بخش مرکزی اشاره کرد.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.