فاز نخست سایت موزه قلی‌درویش قم احداث می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی قم گفت: با هدف ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی، سایت موزه تپه قلی‌درویش طراحی و احداث می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فاز نخست سایت موزه قلی‌درویش قم احداث می‌شود
شناسه : 39482 | انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، عمار کاوسی از ایجاد فاز نخست سایت موزه قلی‌درویش قم خبر داد و گفت: در راستای فاز نخست سایت موزه تپه‌باستانی قلی‌درویش، راه دسترسی و مسیر بازدیدکنندگان به شبکه احداث و نرده‌های فلزی (گریتینگ) نصب می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی قم ادامه داد: این مرحله از اجرای سایت موزه با اعتباری حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود.

کاوسی گفت: با هدف ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی و تاریخی و نمایش اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه، سایت موزه قلی طراحی و احداث می‌شود.

تعیین حریم ضلع جنوبی تپه‌باستانی قلی‌درویش

وی همچنین از تعیین حریم ضلع جنوبی تپه‌باستانی قلی‌درویش در این استان خبر داد و گفت: «عملیات گمانه‌زنی تپه هفت هزار ساله قلی‌درویش توسط استاد سیامک سرلک به عنوان سرپرست هیئت باستان‌شناسی و به منظور تدقیق عرصه و پیشنهاد حریم ضلع جنوبی محوطه باستانی قلی‌درویش و با مجوز کتبی پژوهشکده باستان‌شناسی انجام شد.

معاون میراث فرهنگی قم ادامه داد: تعیین حریم آثار تاریخی علاوه بر اهمیتی که به لحاظ الزامات قانونی برای بناها و محوطه‌های تاریخی دارند، برای اطمینان از مدیریت بهتر و صیانت از آنها نیز ضروری به نظر می‌رسد.

عمار کاوسی تصریح کرد: ضررت تعیین حریم آثار و محوطه‌های تاریخی در آن است که هر اثر تاریخی به عنوان یک موجود زنده، دارای حریمی برای ضمانت از موجودیت و بقای خود است.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.