ورود محموله جدید واکسن به قم/ استقبال از واکسیناسیون مطلوب نیست

رئیس مرکز بهداشت قم از دریافت حدود ۲۴ هزار دوز واکسن به عنوان محموله جدید در قم خبر داد و گفت: استقبال نکردن از واکسیناسیون می‌تواند استان را در موج‌های احتمالی بعدی کرونا با مشکلات بیشتری روبه‌رو کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ورود محموله جدید واکسن به قم/ استقبال از واکسیناسیون مطلوب نیست
شناسه : 36735 | انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سیامک محبی از ورود محموله جدید واکسن به قم به میزان ۲۴ هزار دوز خبر داد و اظهار کرد: واکسیناسیون دوز اول مربوط به جانبازان شیمیایی، نظام پزشکی و همچنین پزشکان بخش خصوصی در قم به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰ هزار دوز واکسن در قم تزریق شده است، بیان داشت: حدود ۸۵ درصد این واکسن ها مربوط به مرحله اول و حدود ۱۵ درصد نیز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون افراد فراخوان شده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که از واکسیناسیون به خوبی استقبال نشود، سبد و سهم استان قم در سهمیه واکسن کاهش یافته و به سبد استان‌های دیگر افزوده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین خاطر نشان کرد: طبق وعده اعلام شده، پایگاه خودرویی واکسیناسیون در قم هفته آینده در بلوار شهید سلیمانی و جنب مصلای قدس افتتاح خواهد شد.

محبی با بیان اینکه مرکز شماره ۳ واکسیناسیون قم تنها در ساعات بعدازظهر فعالیت دارد و تراکم جمعیت نیز در آن مشاهده می‌شود، اذعان کرد: درصدد هستیم تا به جای این مرکز، پایگاهی تجمیعی برای واکسیناسیون در منطقه نیروگاه قم راه اندازی کنیم تا شهروندان این منطقه با سهولت بیشتری نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.

وی، سپس خواستار تأمین امنیت مراکز واکسیناسیون از سوی نیروی انتظامی و همچنین همکاری بسیجیان برای انتظامات این مراکز شد و در عین حال از شرکت توزیع نیروی برق استان نیز خواست تا برق این مراکز در ساعات فعالیت قطع نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به بیان آماری درباره استقبال گروه های سنّی ساکن در قم از واکسیناسیون کرونا پرداخت و گفت: طبق آمار ۴۳ درصد افراد گروه سنی ۸۰ سال و بیشتر در قم واکسینه شدند که این آمار در مقایسه با دیگر استان‌ها نشان می دهد که استقبال این گروه سنّی در قم مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: در عین حال در گروه سنّی ۷۵ تا ۸۰ سال و همچنین ۷۰ تا ۷۵ سال به ترتیب ۴۰ و ۲۹ درصد استقبال از سوی مردم استان مشاهده شده است که این استقبال نیز در مقایسه با دیگر استان های کشور در میانه جدول استان ها قرار دارد.

محبی تصریح کرد: در مجموع می توان گفت در جذب افراد فراخوان شده برای واکسیناسیون موفق نبوده ایم که باید تدبیری در این زمینه در کمیته واکسیناسیون استان اندیشیده شود.

وی با تأکید بر اینکه استقبال نکردن از واکسیناسیون می‌تواند استان را در موج های احتمالی بعدی کرونا با مشکلات بیشتری روبه‌رو کند، افزود: البته تعداد مراکز واکسیناسیون قم نیز از میانگین کشوری کمتر است که در تلاشیم تا با آماده سازی و افتتاح پایگاه های تجمیعی جدید و با تعداد قابل توجه ایستگاه تزریق در قم، زمینه را برای استقبال بیشتر مردم مهیا کنیم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین روند ثبت نام افراد فراخوان شده برای واکسیناسیون را در سامانه Salamat.gov.ir مطلوب ندانست و گفت: البته بدیهی است مراجعه حضوری افراد فراخوان شده به یکی از مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن قطعا مهم تر از ثبت نام آنان در این سامانه و تعیین نوبت برای مراجعه و واکسینه شدن است.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.