کلاهبرداری میلیونی از طریق هک شبکه‌های اجتماعی

معاون دادستان قم از شکایات مردمی در خصوص کلاهبرداری از طریق هک شبکه‌های اجتماعی کاربران خبر داد و گفت: متهمان با هک تلگرام یا سایر پیام‌رسان‌ها، به اطلاعات شخصی افراد نفوذ کرده و با برقراری ارتباط با دوستان آنها، درخواست مبلغی پول به عنوان قرض می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری میلیونی از طریق هک شبکه‌های اجتماعی
شناسه : 36097 | انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، حجت الاسلام تحریری در این خصوص اظهار کرد: مال باختگان در این نوع کلاهبرداری با توجه به اینکه ظاهراً پیام درخواست کمک مالی از طرف دوستشان ارسال شده است، به آن اعتماد کرده و مبالغ میلیونی را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند و پس از گذشت مدت زمانی، متوجه می‌شوند که پیام‌ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است.

این مقام قضایی با هشدار در خصوص اینکه گاهی تبهکاران، فیلم و تصاویر شخصی افراد را مطالبه کرده و از طریق آنها اقدام به اخاذی می‌کنند، بیان کرد: شهروندان مراقب پیام‌های مشکوک در شبکه‌های اجتماعی باشند و قبل از هر اقدامی از صحت و اصالت پیام و فرستنده آن اطمینان حاصل کنند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با اشاره به اینکه هک شبکه‌های اجتماعی اغلب در قالب پیام به‌روز رسانی و ارسال کد کاربری به هکر صورت می‌گیرد، گفت: کاربران از ارسال کد فعالسازی تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر خود به دیگر افراد جداً بپرهیزند.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.