افزایش ۵ درصدی رعایت دستورات بهداشتی در قم/ تفاوت فاحشی بین واکسن‌های کرونا وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: انتظار داشتیم که حداقل دستورات بهداشتی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد اما فقط شاهد افزایش ۵ درصدی رعایت دستورات بهداشتی در قم هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۵ درصدی رعایت دستورات بهداشتی در قم/ تفاوت فاحشی بین واکسن‌های کرونا وجود ندارد
شناسه : 35524 | انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تبریک هفته سلامت به کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت از مردم خواست تا با پیوستن به پوسش حمایت از مدافعان سلامت، یاریگر این عزیزان در مبارزه با بیماری کرونا باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین افزود: با توجه به آن که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تأثیری مستقیم در آمار ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی دارد، باید اذعان داشت که تنها در صورت رعایت ۹۰ درصدی محدودیت ها و شیوه نامه های بهداشتی است که می توان این موج بیماری را نیز پشت سر گذاشت.

قدیر افزود: انتظار داشتیم که حداقل دستورات بهداشتی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد، اما فقط شاهد افزایش ۵ درصدی رعایت دستورات بهداشتی در قم هستیم.

وی سپس به موضوع واکسیناسیون عمومی کرونا توجه داد و یادآور شد: باید گفت هیچ تفاوت فاحشی بین ۴ واکسن وارداتی از روسیه، هندوستان، کره جنوبی و چین وجود ندارد و از این رو همه افراد باید در نوبت خود اقدام به تزریق واکسن رایگان کنند، ضمن آن که باید توجه داشت که هدف اصلی از واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به اختصاص سهمیه واکسن استان از هر ۴ نوع واکسن وارداتی اشاره و اضافه کرد: روند واکسیناسیون در قم ادامه دارد و تا امروز حدود ۶ هزار نفر در قم واکسینه شده اند که خوشبختانه عارضه ای در این افراد به چشم نمی خورد.

قدیر با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته به خوبی در حال فعالیت هستند که به عنوان سدی در برابر بیمارستان ها عمل می کنند، گفت: بستری های موقت به خوبی در بیمارستان ها دنبال میشود و این اقدام موجب مدیریت تخت ها می شود.

نوشته های مشابه
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
انتقاد رئیس‌کل دادگستری از مخالفان مدیریت شهری/ تحول امروز قم در هیچ دوره‌ای نبود
مردم قم قدردان خدمات شهردار هستند/ حاشیه‌سازان استغفار کنند
فاز دوم شهربازی سرزمین شادی تا پایان سال افتتاح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.