بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی قم افتتاح شد

همزمان با میلاد با سعادت قمر بنی هاشم(ع)، مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی قم با حضور معاون وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی قم افتتاح شد
شناسه : 34170 | انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، طی مراسمی با حضور دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان مردم قم در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی قم افتتاح شد.

بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی قم به همت خیر محترم شادروان حاج حسین کوهستانی در کنار بیمارستان شهید بهشتی بنا شده است.

در این مرکز خدمات به بیماران با تعرفه رایگان ارائه می‌شود و مرکز به دو دستگاه کامپکت رادیوتراپی و دستگاه سینرژی مجهز است.

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در آیین افتتاح بخش رادیوتراپی و آنکولوژی قم گفت: این بخش مجهز به یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پرتو درمانی در جهان است که توسط بخش خیرین راه اندازی شده و دانشگاه علوم پزشکی قم با داشتن تیم تخصصی درمانی شامل متخصصین پرتودرمانی آنکولوژی و متخصصین فیزیک پزشکی تمامی خدمات مربوط به درمان سرطان شامل پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را به کلیه مشمولین بیمه‌های درمانی کشور به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی افزود: در استان قم به طور میانگین هرسال بین هزار تا ۱۵۰۰ بیمار به پرتو درمانی نیاز دارند که با توجه به طولانی بودن دوره درمان نیاز به تردد مکرر یا اقامت طولانی مدت در شهرهایی که این خدمت را ارائه می دهد دارند.

وی اضافه کرد: این بخش مجهز به دو دستگاه پرتو درمانی سینرژی پلتفرم و کامپکت است که از پیشرفته ترین دستگاه های جهان محسوب می‌شود و سایر تجهیزات سیستم های درمانی خریداری شده برای این بخش از بالاترین استاندارد جهانی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: این بخش از دستگاه سی تی اسکن شبیه ساز پرتودرمانی در کنار سایر دستگاه پرتو درمانی تمامی خدمات مربوط به بیماران سرطانی را به طور جامع و متمرکز ارائه می‌دهد.

قدیر تأکید کرد: این مرکز از ابتدای سال ۱۴۰۰ آماده خدمت رسانی به تمامی بیماران استان قم و زائرین گرامی حضرت معصومه (س) است.

بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان با مشارکت خیریه حاج حسین کوهستانی و مساعدت وزارت بهداشت در تخصیص ارز دولتی احداث شده است.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.