توزیع کود کمپوست در غرفه‌های بازیافت قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از توزیع کود کمپوست در غرفه‌های بازیافت سطح شهر همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع کود کمپوست در غرفه‌های بازیافت قم
شناسه : 33716 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی اظهار کرد: کود کمپوست، پسماندهای آلی تجزیه‌شده و نسبتاً پایدار حاصل از فرایند پوسش (پوسیده شدن) است و پوسش یا کمپوست کردن عمل پوساندن و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی یا زباله‌های شهری است که از راه تجزیه هوازی و بی‌هوازی به خاک سیاه و سفید غنی تبدیل می‌شوند که به عنوان کود در کشاورزی مصرف می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه کمپوست به عنوان یک آفت کش طبیعی برای خاک است، افزود: کمپوست، خاکی بسیار غنی است که در مکان‌هایی همچون در باغ‌ها، محوطه سازی، باغداری و کشاورزی به عنوان کود بکار می‌روند.

میرابراهیمی تصریح کرد: بهبود وضعیت خاک، افزایش قدرت جذب مواد غذایی و تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان از اهداف تهیه و تولید کود کمپوست است.

وی با اشاره به اجرای این طرح همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری یادآور شد: بسته‌های کود کمپوست در اندازه‌های ۲ کیلوگرم، جهت مصرف درختان و باغچه‌ها در غرفه‌های بازیافت عرضه می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به نحوه استفاده کود در باغچه‌های خانگی، خاطرنشان کرد: برای استفاده از کود کمپوست باید به ازای هر متر مربع از دو کیلوگرم کود و برای باغچه‌های بزرگتر به ازای هر متر مربع از سه کیلوگرم کود استفاده شود.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.