تأسیس دو شهرستان جدید در قم پیگیری می‌شود

شهر بیست/ استاندار قم از پیگیری تأسیس دو شهرستان جدید در استان برای حل مشکل ساختاری موجود خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأسیس دو شهرستان جدید در قم پیگیری می‌شود
شناسه : 28711 | انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، بهرام سرمست امروز در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این که تحقق اعتبارات هزینه ای استان در سال ۱۴۰۰ مستلزم پیگیری های لازم است اظهار کرد: یکی از مشکلات استان که تخصیص این اعتبارات را با مشکل مواجه می کند، مشکلی ساختار تک شهرستانی بودن استان است.

وی، حل بنیادین این مشکل را نیازمند پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: پیشنهاد تأسیس دو شهرستان جدید در استان به وزارت کشور داده شده و این امر در آن وزارتخانه به تصویب رسیده است.

استاندار قم ادامه داد: امیدواریم مطرح شدن و تصویب نهایی این امر در دولت، پیش از مطرح شدن بودجه سال آینده به سرانجام برسد تا بتوانیم از ظرفیت بودجه ای بهتری برخوردار شویم.

سرمست اضافه کرد: تفاوت استان قم با سایر استان ها در این است که آن ها می توانند بخشی از اعتبارات یا همان سایر هزینه ها را به آسانی جذب کنند، در حالی که استحصال منابع سایر هزینه ها در قم همانند دیگر استان ها اتفاق نمی افتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این نشست و درباره این موضوع تصریح کرد: دولت بنا ندارد تا قبل از انتخابات سال ۱۴۰۰ به این مسئله ورود کند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری خاطر نشان کرد: به هر حال در این موضوع تقاضاهای دیگری هم از دیگر استان ها مطرح است و از این رو مطرح شدن این موضوع در دولت و تأیید نهایی آن پیش از ارائه لایجه بودجه سال آینده بعید به نظر می رسد.

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.