کلاهبرداری عده‌ای سودجو با فریب فروش «سیم‌کارت شاد»

شهر بیست/ رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به تبلیغات فروش «سیم‌کارت شاد»، گفت: کلاهبرداران با ارائه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» این بار به سراغ دانش آموزان و والدین رفتند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری عده‌ای سودجو با فریب فروش «سیم‌کارت شاد»
شناسه : 26373 | انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار کرد: کلاهبرداران با ارائه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آمده تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، همچنین تبلیغات در فضای مجازی، جامعه دانش آموزان و والدین را مورد هدف شوم خود قرار داده اند.

وی به دو روشی که کلاهبرداران استفاده می کنند، اشاره کرد و گفت: کلاهبرداران در روش اول از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آن ها ارسال و با این روش سعی در جمع آوری اطلاعات آن ها دارند.

بلفکه افزود: در روش دوم، مجرمان لینک‌هایی در فضای مجازی ارسال و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت داشته تا حساب بانکی شان را خالی کنند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به تلاش پلیس در شناسایی این افراد سودجو، گفت: با هرکسی که به هر طریقی کلاهبرداران را در رسیدن به اهداف شوم‌شان کمک کند، برخورد قانونی خواهد شد.

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.