طرح «هر خانه یک حسینیه» توسط شهرداری قم اجرا می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از اجرای طرح هر خانه یک حسینیه توسط شهرداری قم در ایام محرم و صفر امسال خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح «هر خانه یک حسینیه» توسط شهرداری قم اجرا می‌شود
شناسه : 25665 | انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد محرم شهرداری قم با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در تاکید به برگزاری روضه‌های خانگی، اظهار داشت: در این راستا طرح «خانه یک حسینیه» توسط شهرداری قم اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افزود: در قالب این طرح فراخوان شهری در قالب سامانه ۱۳۷ به مردم داده شود تا علاقه مندان تماس گرفته و برگزاری روضه‌های خانگی خود را به شهرداری اعلام کنند.

به گفته مقیمی، در این طرح سه گروه جهادی که کار اعزام مبلغ را انجام می‌دهند اعلام آمادگی کرده‌اند تا برای این روضه‌ها مبلغ بفرستند.

وی افزود: شهروند با ۱۳۷ تماس می‌گیرد و به سامانه تشکل فراگیر متصل می‌شود. مبلغ برای یک برنامه نیم ساعته به خانه شهروند رفته و علاوه بر مطرح کردن چند نکته اخلاقی و … روضه خوانی را هم خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری سوگواره تصویری از اتفاقات شهری و روضه‌های خانگی، ادامه داد: این سوگواره تصویری در قالب عکس و فیلم های چند دقیقه‌ای فراخوان می‌شود تا شهروندان در آن مشارکت کنند.

مقیمی همچنین به برگزاری استیج‌های عزاداری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مناطقی که عزاداری نیست و روضه های بزرگ وجود ندارد با استیج سیار سازمان فرهنگی شهرداری قم پوشش داده می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها، تولید پادکست‌های صوتی محرم با مشارکت حوزه هنری استان قم است که هم می‌تواند در سیستم صوتی‌های سطح شهر و هم در فضای مجازی استفاده شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: در این پادکست‌ها هم از توصیه‌های ایمنی و هم توصیه‌های اخلاقی مطرح می‌شود و هم موضوعاتی درباره مباحث سلامتی و مبارزه با شیوع کرونا.

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.