اجرای طرح‌ترمیم درختان آسیب‌دیده کهنسال در قم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ‌ترمیم درختان آسیب‌دیده با مواد پلی اورتان طرحی نوآورانه خواند و گفت: این طرح با توجه به موفقیت‌آمیز بودن نتایج آن از مرحله پایلوت خارج‌شده و از پاییز در تمام مناطق شهرداری قم اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح‌ترمیم درختان آسیب‌دیده کهنسال در قم
شناسه : 25662 | انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز با روش‌های نوین علمی، اظهار داشت: توسعه فضای سبز تنها بخشی از رسالت سازمان بوده و حفظ و نگهداری از آن نیز بخش مهمی از وظایف و دغدغه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، حفظ و نگهداری از فضای سبز را نیازمند توجه به دستاوردهای روز دنیا دانست و افزود: امروز حفظ و نگهداری فضای سبز و درختان به‌صورت تخصصی و علمی موردتوجه قرارگرفته و شهرداری قم نیز پیشگام با علوم روز در این حوزه حرکت می‌کند.

جوادیان، نحوه ترمیم درختان آسیب‌دیده را تشریح و تصریح کرد: طرح‌ترمیم و پانسمان درختان آسیب‌دیده و پوسیده از دو سال پیش در قم کلید خورد که از روش های مختلفی در این زمینه استفاده میشد.

وی از آغاز اجرای طرح‌ترمیم و پانسمان درختان آسیب‌دیده با مواد پلی اورتان در قم خبر داد و گفت: طرح‌ترمیم و پانسمان درختان آسیب‌دیده با مواد پلی اورتان به‌صورت آزمایشی و نوآورانه با تعدادی از درختان به‌صورت پایلوت در چند منطقه آغاز شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ساختار مواد پلی اورتان را مورد بررسی قرارداد و بیان کرد: مواد پلی اورتان کاملاً خاصیت چسبندگی داشته و تمام حفره را پرکرده و مانع نفوذ هوا و رطوبت به‌عنوان دو عامل گسترش پوسیدگی در تنه درخت می‌شود.

جوادیان ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این مواد آتش‌زا نبودن آن و تحمل دمای بالا و پایین محیط بوده و ماندگاری بالا و خاصیت ارتعاشی آن کمک می‌کند تا با رشد درخت، تنه درخت دچار آسیب‌دیدگی بیشتر و ترک‌خوردگی نشود.

وی با ابراز رضایت از نتایج تحقیقات این مواد در طی دو سال گذشته، مطرح کرد: امسال این طرح به‌صورت گسترده در بوستان‌های منطقه ۷ که درختان کهن‌سال نارون قابل ملاحظه‌ای دارد اجرایی و از مرحله پایلوت خارج‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مراحل ترمیم درختان با مواد پلی اورتان را توضیح داد و خاطرنشان کرد: ابتدا آسیب‌دیدگی تنه درختان با چسب هرس و مواد حشره‌کش و قارچ‌کش پانسمان شده و درنهایت با مواد پلی اورتان پرشده و با رنگ مناسب قسمت ترمیم‌شده و هم‌رنگ درخت می‌شود.

نوشته های مشابه
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
استقرار شعبه تعزیرات حکومتی در سازمان میادین شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.