به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر بیست به نقل از خبرگزاری برنا از قم، اکبر میرشکار گفت: در این مدت، کمک های مردمی در قالب طرح اکرام ایتام، جمع آوری صدقه، اطعام افطاری، جشن عاطفه ها و کمک به مسکن و ازدواج مددجویان جمع آوری شده است. وی با اشاره به این که قم یکی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر بیست به نقل از خبرگزاری برنا از قم، اکبر میرشکار گفت: در این مدت، کمک های مردمی در قالب طرح اکرام ایتام، جمع آوری صدقه، اطعام افطاری، جشن عاطفه ها و کمک به مسکن و ازدواج مددجویان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به این که قم یکی از بالاترین استان ها در سرانه دریافتی ایتام در کشور است، اضافه کرد: خیران و حامیان ایتام در نیمه نخست امسال ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در طرح اکرام ایتام کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: جمع آوری صدقه نیز در قم بالاتر از سایر استان هاست و امسال با ۵۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد یافته است.

به گفته میرشکار، خیران ۱۴ میلیارد ریال در طرح اطعام افطاری به نیازمندان کمک نمودند و در همین راستا ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز برای اطعام در ماه رمضان به حساب مددجویان واریز شد.

وی بیان کرد: همچنین در جشن عاطفه ها ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد که از این مبلغ، به حساب هر دانش آموز ابتدایی ۲ میلیون ریال و دانش آموز متوسطه اول و دوم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال واریز شد که در مجموع سه هزار و ۲۵۰ تَن دانش آموز تحت پوشش از این خدمات بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: در عید قربان نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل کمک های مردمی بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد قم افزود: در نیمه نخست امسال ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب کمک به مسکن و ازدواج مددجویان جمع آوری شده است.