کاهش سرانه مصرف شیر/ به دنبال حذف شیر از سبد غذایی مردم هستند

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سرانه مصرف سالانه شیر کشور معادل مصرف نیم لیوان در روز است در حالی که این میزان در اروپا ۲ لیوان در روز است و متأسفانه با شایعات اخیر، میزان مصرف شیر در کشور بسیار کمتر هم شده که مایه نگرانی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش سرانه مصرف شیر/ به دنبال حذف شیر از سبد غذایی مردم هستند
شناسه : 17602 | انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، محمدرضا قدیر ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شایعات اخیر باعث تشویش اذهان عموم جامعه نسبت به شیر شده است و متأسفانه این شایعه موجب پایین آمدن سرانه مصرف شیر در کشور شده در حالی که استاندارد افلاتوکسین در شیر ایران معادل اروپا و اطمینان بخش است.

وی افزود: کاهش سرانه مصرف شیر باعث رشد پوکی استخوان در بین مردم به ویژه زنان و کودکان خواهد شد و به دنبال ضربه زدن به صنعت شیر و حذف این ماده ارزشمند از سبد غذایی خانوارهای ایران است که این موضوع خطرهای جدی برای سلامت کشور به همراه خواهد داشت و به صنایع شیر و تولید ملی هم ضربه می‌زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مصاحبه‌ای در شبکه سه سیما پخش شده است که کارشناس دعوت شده در آن بدون داشتن اطلاعات به روز و تحقیقاتی از صنعت غذایی و با استناد به پایان‌نامه‌ای متعلق به ۲۰ سال پیش، حرف‌هایی غیر مستند و غیرعلمی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه احتمال آلودگی شیر به افلاتوکسین امری غیرقابل اجتناب در دنیا است، گفت: استانداردهای سخت گیرانه‌ای در کشور پیرامون این موضوع وجود دارد به همین دلیل هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

قدیر ادامه داد: دقت در واردات خوراک دام در سال‌های اخیر موجب شده تا محتوای افلاتوکسین در شیر کشور کاهش بسیار چشمگیری یابد و صنعت لبنی کشور یکی از صنایع پیش رو و مطرح در منطقه و جهان است.

وی بیان کرد: عده‌ای عامدانه به دنبال ضربه زدن به صنعت شیر و حذف این ماده ارزشمند از سبد غذایی خانوارهای ایران هستند که این موضوع خطرهای جدی برای سلامت کشور به همراه خواهد داشت و به صنایع شیر و تولید ملی هم ضربه می‌زند.

پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سرانه مصرف سالانه شیر کشور کمتر از ۷۰ لیتر است که این معادل مصرف نیم لیوان در روز است و این در حالی است که این میزان در اروپا ۲ لیوان در روز است که میزان مصرف شیر در کشور بسیار پایین و نگران‌کننده است و با توجه به این شایعات مصرف شیر کمتر هم شده است.

قدیر در ادامه افزود: دامن زدن به این مطالب کذب موجب تضعیف صنعت لبنی کشور شده و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته تاکنون تنها ۳۰ درصد از تخریب صورت گرفته در افکار عمومی را ترمیم کرده است؛ صداوسیما باید در انتخابات کارشناس دقت لازم را به کار ببرد.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.