۷ شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع) در قم تشییع می‌شوند

شهر بیست/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تشییع ۷ شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع) در قم خبر داد و گفت: این مراسم از حرم حضرت معصومه(س) تا میدان جانبازان برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷ شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع) در قم تشییع می‌شوند
شناسه : 8747 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی لقمان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم جهت تشییع و تدوفین شهدای گمنام در استان که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: تا به امروز ۸۰ شهید گمنام در ۳۸ یادمان استان دفن شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  استان قم از تشییع ۱۵۰ شهید در سالروز شهادت امام صادق(ع) در تهران خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴ شهید تشخیص هویت شده‌اند.

وی از تشییع ۷ شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع) در قم خبر داد و افزود: دو تن از شهدای گمنام در مجموعه تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع)، دو شهید در پدافند هوایی ارتش، دو شهید در مجتمع یاوران مهدی و یک شهید نیز در دانشگاه فرهنگیان حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شوند.

لقمان‌پور درباره زمان و مکان مراسم تشییع نیز گفت: آغاز مراسم از ساعت ۹ صبح از حرم حضرت معصومه(س) تا میدان جانبازان شهر مقدس قم است.

دبیر ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام استان قم بیان کرد: بعد از این مراسم، تیپ ۸۳ امام صادق(ع) و دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده‌اند بلافاصله خودشان مراسم تشییع داشته باشند که تیپ ۸۳ امام صادق(ع) از میدان ایران مرینوس و دانشگاه فرهنگیان هم از میدان مفید مراسم تشییع خواهند داشت.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی به‌موقع و پوشش زنده این مراسم معنوی از سوی صدا و سیما گفت: برای تشییع پیکر پاک و مطهر این شهدا چند مسیر پیشنهاد شد که در نهایت تشییع از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تا میدان جانبازان به تصویب رسید.

لقمان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با مراسم تشییع به آن‌ها ابلاغ‌ شده و اطلاع‌رسانی، تشییع و تدفین و تبلیغات محیطی این مراسم در دست انجام است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.