رقابت ۷۷ نفر در مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: امسال ۴۰ هزار نفر در مراحل شهرستانی و استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کل کشور شرکت کردند که از این تعداد ۷۷ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کرده و از ۱۹ تا ۲۳ دی در قم به رقابت می‌پردازند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رقابت ۷۷ نفر در مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم
شناسه : 79822 | انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز ۱۷ دی‌ماه در نشست خبری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، با اشاره به برجسته بودن مسابقات قرآنی در بخش آوایی بیان کرد: در این راستا لازم بود به معارف قرآن کریم نیز بیشتر توجه می‌شد، لذا در سال‌های اخیر این اتفاق افتاد و مسابقات بخش معارفی نیز با قوت بیشتری نسبت به گذشته در حال برگزاری است.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به معارف قرآن کریم، گفت: جامعه ما با این حجم از دشمنی‌ها و فتنه‎‌ها، به شدت به سواد قرآنی نیازمند است، بنابراین باید بعد معرفتی و معارفی قرآن را در راستای خنثی کردن فتنه‌های دشمنان تقویت کنیم.

اسکندری ادامه داد: با توجه به اهمیت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، این دو کتاب نیز در کنار قرآن کریم قرار گرفتند و تصمیم بر این شد که بعد معارفی مسابقات قرآن از این سه کتاب برگزار شود که با توجه به ظرفیت تفسیری و فقهی قم و نیز وجود حوزه علمیه و پیشنهاد اداره اوقاف استان، برگزاری این مسابقات بر عهده شهر قم گذاشته شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: با توجه برگزاری مسابقات سال گذشته در قم و نیز ظرفیت‌های قم، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی بخش معارفی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به سازمان اوقاف ارائه و در نهایت این دبیرخانه به صورت دائمی در اداره اوقاف و امور خیریه قم تشکیل شد و درصدد هستیم در سال‌های آینده این بخش به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی در خصوص مسابقات امسال افزود: امسال ۴۰ هزار نفر در مراحل شهرستانی و استانی مسابقات معارفی در کل کشور شرکت کردند و از این تعداد ۷۷ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند که در بخش تفسیر ۱۴ نفر برادر و ۱۵ نفر خواهر، در بخش صحیفه سجادیه هشت نفر برادر و ۹ نفر خواهر و در بخش نهج‌البلاغه ۱۳ نفر برادر و ۱۸ نفر خواهر هستند، در پایان مسابقات نیز در هر رشته پنج نفر برگزیده خواهر و برادر تجلیل خواهند شد.

اسکندری با بیان اینکه محل برگزاری مسابقات در امامزاده سیدعلی(ع) است، ابراز کرد: افتتاحیه این مسابقات ۱۹ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و در روزهای ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه شرکت‌کنندگان در دو بخش کتبی و شفاهی رقابت کرده و صبح ۲۳ دی‌ماه نیز اختتامیه مسابقات برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.