گذر از رویکرد سنتی در مدیریت منابع انسانی شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: این مجموعه در طول ۱۰ سال اخیر دچار تحولاتی شده و سعی کردیم رویکرد سنتی برنامه‌ریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گذر از رویکرد سنتی در مدیریت منابع انسانی شهرداری قم
شناسه : 76846 | انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمد‌‎ر‎ضا‎خانی در آیین شروع به خدمت کارکنان مدیریت شهری در شهرداری قم، اظهار داشت: دستگاه و ادارات مختلف در حوزه استان و وزارتخانه از نظر شرح وظایف چندوظیفه‌ای و بعضاً تک‌وظیفه‌ای هستند و عمدتاً تعداد وظایف شهرداری‌ها از نظر تعدادی بیش از ۳۰۰ وظیفه شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است افزود: در بعضی شهرهای کوچک تعداد وظایف کمتر و در کلان‎شهرها معمولاً ۳۰۰ تا ۵۰۰ شرح وظایف شناسایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: موضوعی که در واقع مهم و وظیفه اصلی همه دستگاه‌ها و سازمان تابعه بوده، خدمت‌رسانی به مردم و پاسخگو بودن است و این اصل، اساس ذاتی ایجاد این دستگاه‌هاست.

وی ادامه داد: به‌واسطه ۳۰۰ وظیفه مهمی که بر عهده شهرداری قم است، مأموریت‌هایی تنظیم شده و در قالب یک سند چشم‌انداز و یک مجموعه برنامه عملیاتی قرار گرفته و در هر ۵ سال این برنامه بروز رسانی می‌شود.

محمدرضاخانی گفت: مجموعه مدیریت شهری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدماتی را به مردم ارائه و با مشاهده بازخوردهای آن، نسبت به اصلاح و بهبود وضعیت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با مخاطب قرار دادن کارکنان جدید افزود: اولین اقدام در جهت آشنایی، شناخت انتظارات است تا بتوانید خود را با مجموعه کاری خود، تطبیق دهید و‎ وظایف خود را به نحو احسن انجام دهید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: وظایف مدیریت شهری در ‎میان همه شهرداری‌ها، فصل مشترک است و تفاوت شهرداری قم با دیگر شهرداری‌ها، وجود حرم کریمه اهل‌بیت(ع) است و این شاخص دلیل ویژه بودن شهرداری قم است.

وی ادامه داد: مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی در طول ۱۰ سال اخیر دچار تحولات عظیمی شد و سعی کردیم رویکرد سنتی برنامه‌ریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.

محمدرضاخانی با تأکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری اصول اولیه رفتار سازمانی است گفت: با توجه به قوانین مجموعه شهرداری و رفتار سازمانی، از شما انتظار‎ می‌رود تا علاوه بر پیگیری امور، ایده و نظرات خود را به مافوق ارائه دهید و به دنبال بازخورد آن باشید.

وی خاطرنشان کرد: وفا‎داری و ایجاد تعهد سازمانی یکی از موضوعات مهم در مجموعه مدیریت شهری است و شهرداری نیازمند نیرویی مسئولیت‌پذیر است .

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.