بزرگ‌ترین هم‌ّوغم مسئولان باید رفع آسیب‌های اجتماعی باشد

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین همّ‌وغم مسئولان جمهوری اسلامی باید تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، گفت: اینکه گفته می‌شود برخی آسیب‌ها از سوی شهرهای مذهبی و فرزندان مسئولان است به این دلیل بوده که دشمن برای این شهرها و فرزند علما و مسئولان وقت می‌گذارد لذا باید مراقب خدعه آنان بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بزرگ‌ترین هم‌ّوغم مسئولان باید رفع آسیب‌های اجتماعی باشد
شناسه : 76557 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری قم، محمد عباسی در دومین نشست مدیران عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کشور در قم اظهار داشت: در نظام آموزش و پرورش عرصه در اختیار آموزش است و فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و تربیتی نمانده که این امر آسیب‌رسان است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد: با تأکید مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم، بنا داریم بحث فرهنگی را به صورت گسترده در سازمان‌های فرهنگی راه بیندازیم اما بخش زیادی از فرصت‌ها از دست رفته است.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و تعطیل کردن آن خسران قابل‌توجهی به کشور وارد می‌کند که حتی برگشت به آن‌هم کار را به تأخیر می‌اندازد، افزود: از طرف دیگر دشمنان ما با تمام ابزارهای قدرتمند خود برای ایجاد آسیب و تخریب معرفت انسانی وارد میدان شده‌اند و ما در برابر همه خدعه‌های دشمن لنگان‌لنگان پیش می‌رویم و هر گونه تأخیر، شکست ما را قطعی می‌کند.

عباسی گفت: در سال ۹۲ و ۹۳ که گزارش آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری رسید، ایشان از شدت نگرانی ساعت‌ها با همه متولیان فرهنگی کشور و مسئولان سه قوه جلساتی طولانی برگزار کردند که بی‌سابقه بوده و از معدودترین مسائلی است که رهبر انقلاب تا این حد به آن بها دادند، لذا ورود به حل مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی بر عهده همه مسئولان و نهادهاست.

وی با تأکید بر اینکه تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بزرگ‌ترین هم‌ّوغم مسئول جمهوری اسلامی باشد و باید اقدام جهادی و ۲۴ ساعته انجام شود تا کاستی‌ها جبران شود، یادآور شد: در این راستا باید از تمام تشکل‌های مردمی و جهادی و ظرفیت‌ها استفاده کرد و آسیب‌دیدگان را جزء خانواده خود دانست و همه همت را باید به کار گرفت.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود برخی آسیب‌ها از سوی شهرهای مذهبی و فرزندان مسئولان است به این دلیل بوده که دشمن برای این شهرها و فرزند علما و مسئولان وقت می‌گذارد لذا باید مراقب خدعه آنان بود.

به گفته وی، دشمن پس از شکست از انقلابیون و ایثارگران و شکست در ایجاد فتنه‌ها و توطئه‌ها، و شکست در ایجاد شکاف بین مردم و نظام در مسائل اقتصادی، هم‌اکنون تمرکز خود را بر مباحث فرهنگی و اجتماعی گذاشته و گمان می‌کند که در این راه موفق خواهد شد لذا وقت و سرمایه سنگینی گذاشته است.

عباسی با تمجید برپایی نشست مدیران شهرداری‌های کشور در قم، گفت: در برخی کشورهای پیشرفته مراکزی تخصصی علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی کار می‌کنند؛ ما چند مرکز برای مقابله داریم؟ چه تعداد نشست های تخصصی برگزار کردیم؟

وی اظهار کرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل این محقق شد که همه مردم پای‌کار آمده بودند ما هم باید به عملکرد آن زمان برگردیم و تشکیل چنین جلساتی با موضوع فرهنگی اولویت اول کشور است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اظهار داشت: ما در وزارت کشور و شهرداری‌ها و زیرمجموعه آن‌ها و همه دستگاه‌های فرهنگی مسئول هستیم و مردم توقع و انتظار به حق دارند تا ما در زمینه فرهنگی موفق عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور وظیفه هماهنگی، هم‌افزایی و مشارکت دارد و به‌عنوان مرکز فرماندهی است و باید همه استعدادها هماهنگ شود زیرا در وضعیتی هستیم که دشمن منسجم و ما پراکنده‌کار می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: شهرداری‌ها ظرفیت بزرگی دارند ؛ همه امکانات و اعتبار شهر به شهرداری می‌رود و باید مدیریت کنیم و خدمات به‌درستی به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: چند آسیب اجتماعی مهم مانند طلاق، کودکان کار و خیابان، معتادان متجاهر و سکونتگاه‌های غیررسمی باید در اولویت قرار گیرد.

نوشته های مشابه
بررسی وضعیت ساختاری و بهداشتی باغ پرندگان قم
اجرای عملیات عمرانی در آخرین بلوک‌های شهرک خودرو قم
بررسی مشکلات مجتمع تجاری شمسه قم
گزارش حسابرسی سازمان‌های شهرداری قم به‌زودی ارسال می‌شود
برگزاری جشن بزرگ «در سایه کریمه» در بوستان‌های قم +تصاویر
شورا نباید به محل جنگ تبدیل شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.