حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد

رئیس شورای شهر قم به حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد در چارچوب بودجه اشاره کرد و گفت: بودجه موجود، بودجه‌ای است که به تصویب اعضای شورا رسیده و شهرداری نیز ذیل آن در حال انجام وظیفه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد
شناسه : 73711 | انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با اشاره به سی‌ام مردادماه، روز جهانی مسجد اظهار داشت: این روز یادآور اقدام شیطانی صهیونست‌ها در به آتش کشیدن قبله اول مسلمین است و به فرموده رهبر انقلاب به عنوان یوم الله و نقطه عطف دفاع از ارزش‌های اسلامی در مقابله با هجمه‌های کفار صهیونیستی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، مسجد را نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ برشمرد و گفت: مسجد پایگاه بیدارگری، بسیج مردمی و پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.

وی افزود: مدیریت شهری در شهر قم نیز به عنوان خاستگاه انقلاب، همواره حمایت‌های گوناگونی در جهت تحقق این مهم در شهر عش آل محمد(ص) داشته است و به طور حتم در ادامه این مسیر نیز باید این حمایت تقویت و مورد توجه همه مسئولان شهری و استانی باشد.

محرری با اشاره به انتظار مردم انقلابی قم از شورای شهر در جهت حمایت ذیل توسعه و ساخت مساجد در سطح شهر، ادامه داد: انتظار مردم از شورا، انتظاری به حق و مورد تأیید است، مدیریت شهری نیز سعی بر آن داشته است در طرح های مختلف از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) با جانمایی و اختصاص زمین در پنج نقطه در جهت ارائه خدمات فرهنگی توسط مؤسسات و متولیان فرهنگی همراهی خود را این نگرش درست نشان دهد.

وی افزود: همچنین افزایش سقف مساحت تجاری های مساجد به صورت رایگان در جهت درآمد پایدار مساجد،حذف پارکینگ مساجد، ساخت مساجد در بوستان‌ها که امکان آن فراهم است و بعضاً مواردی نیز انجام شده و بخشی نیز در کمیسیون‌های مربوطه در دست بررسی است و حمایت‌های فرهنگی توسط سازمان فرهنگی در مراسمات مختلف ملی و مذهبی از جمله مواردی است که توسط مدیریت شهری در جهت حمایت از مساجد انجام شده و می‌شود.

محرری با اشاره به تصویب دستورالعمل حمایت از مساجد، هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی با رأی قاطع اعضای شورای شهر، گفت: این شیوه‌نامه محور ارائه کمک به مساجد در شهر قم خواهد بود و با تلاش صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی و حمایت اعضای محترم در جلسه رسمی مورد تأیید و تصویب همه اعضای شورای شهر قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در خصوص بودجه مصوب حمایت از مساجد، گفت: بودجه موجود، بودجه‌ای است که به تصویب اعضای محترم رسیده و شهرداری نیز ذیل آن در حال انجام وظایف تبیین شده است، اما عطف به حمایت شورای شهر از کارهای فرهنگی و خاصه مساجد سطح شهر در صورت امکان و در چارچوب بودجه افزایش آن میسر خواهد بود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.