سرعت اجرای پروژه‌های اطراف حرم رضایت‌بخش نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از تعیین تکلیف پروژه‌های میدان شهید مطهری، قبرستان نو و ورودی روبه‌قبله تا سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با همه تلاش‌های صورت گرفته، برخی از پروژه‌های اطراف حرم با سرعت پایینی پیش می‌رود و این امر به نفع قم نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرعت اجرای پروژه‌های اطراف حرم رضایت‌بخش نیست
شناسه : 73609 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر در سالن جلسات استانداری قم اظهار داشت: امروز اگر مباحث ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در این وضعیت تعیین تکلیف قرار دارد و اطراف حرم و  بافت‌های تاریخی در حال ساماندهی است، به جهت حضور سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر و تلاش‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه این سازمان در سال ۹۴ منحل شده بود که مجدد با وجود دغدغه‌ها به‌ویژه در حوزه بهسازی پیرامون حرم مطهر تشکیل شد، افزود: پیگیری‌ها در خصوص ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری، ظرفیتی مهم برای تحقق پروژه‌های اطراف حرم و ساماندهی آن بود و ظرفیت‌های خوبی نیز با همراهی شورای اسلامی شهر و مدیریت استان و هیات مدیره سازمان شکل گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته، برخی از پروژه‌ها با سرعت پایینی پیش می‌رود و این امر به نفع قم نیست.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی اطراف حرم مطهر و مغازه‌های متصل به حرم، شیخان، قبرستان نو، تعیین تکلیف مطهری و پیشرفت بسط شرقی ازجمله دغدغه‌های کف میدان بوده که باید در آن‌ها تسریع شود، گفت: مشکلات و مسائلی که در پیرامون حرم وجود دارد باید با همراهی و تعامل مسئولان رفع شود تا سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

به گفته معتمدی، در برخی از این پروژه‌ها بیش از ۸ سال کارهای مطالعاتی و طراحی انجام‌شده و امروز در فصل کار و تلاش قرار داریم و فرصتی برای از دست دادن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در میدان شهید مطهری، شهرداری و آستانه دارای مالکیت هستند که اگر نتوانیم به‌موقع برای ساماندهی مغازه‌های اطراف حرم و مطهری تلاش کنیم، به خروجی لازم نمی‌رسیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه میدان شهید مطهری، قبرستان نو و ورودی روبه‌قبله تا سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: در مجموع چندین پروژه جاری و ساری وجود دارد و منابع نیز موجود است و اگر در این شرایط در تملکات اطراف حرم نتوانیم گام مؤثری برداریم، بهسازی شکل نمی‌گیرد.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.