جزئیات طرح بازآفرینی محله چهل اختران قم

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر از طراحی و اجرای بازآفرینی شهری محله چهل اختران خبر داد و گفت: محله چهل اختران سال‌ها درگیر اختلافات دستگاه‌ها بوده و به‌صورت نامناسبی رها شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات طرح بازآفرینی محله چهل اختران قم
شناسه : 72994 | انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به اهمیت توجه به بهسازی بافت فرسوده و توجه به توسعه شهری در مناطق به‌ویژه هسته مرکزی، اظهار کرد: محله چهل اختران یکی از مناطقی است که سال‌ها درگیر اختلافات دستگاه‌ها بوده و به‌صورت نامناسبی رهاشده است.

وی از طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران خبر داد و افزود: یکی از طرح‌های در دست اقدام سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران است که در بودجه سال ۱۴۰۲ به‌صورت ویژه به آن نگاه شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر ابعاد طرح را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: محدوده محله چهل اختران در حدود ۴.۳ هکتار است که با رویکرد تفصیلی در مرحله طراحی و اجراست.

وی تأکید کرد: در حدود ۱.۸ هکتار آن با رویکرد ساماندهی و طراحی شهری دیده‌شده و صحن و فضای پیرامون آن به‌عنوان فضای باز شهری و با رویکرد اجرایی طراحی‌شده است.

خاکی از اتصال محله چهل اختران به نوبهار خبر داد و مطرح کرد: در این طرح مسیر ادامه پیداکرده و به محور نوبهار متصل می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این طرح را در کمترین زمان اجرایی کرده و مشکلات محله چهل اختران را به‌زودی رفع کنیم.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.