سامانه «قمیار» گامی ارزشمند در ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: سامانه «قمیار» بسیاری از خدماتی را که تا پیش از این مجبور بودیم به‌صورت حضوری و با هزینه و انرژی بسیار آنها را انجام دهیم، به ساده ترین شکل ممکن و به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سامانه «قمیار» گامی ارزشمند در ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان
شناسه : 72683 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی مؤمن حجازی در گفت‌وگویی در خصوص سامانه «قمیار»، اظهار کرد: وقتی سخن از شهر و شهرداری به میان می‌آید، بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند تنها مسئولیت این ارگان، تمیز کردن چهره شهر و پاکیزگی چهره شهر است، در حالی که شهرداری‌ها دارای مسئولیت‌های مهمی همانند عمران شهری و حمل و نقل و ترافیک و ایجاد فضای فرهنگی و صدها مأموریت دیگر هستند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: در مسیر ارتقای آگاهی شهروندان در جهت وظایف شهرداری، میز «قمیار» سامانه کاربردی برای شهروندان در قم فعالیت دارد.

وی با اشاره به این خدمات بیان کرد: در این راستا خدماتی از قبیل اطلاع از خدمات قابل ارائه شهرداری قم به ویژه خدمات غیرحضوری و الکترونیک و حوزه شهرسازی و ثبت ملک و دریافت پروانه و پایان کار و استعلامات شهرسازی و حوزه حمل‌ونقل و طرح ترافیک و کیف پول راننده و پرداخت عوارض خودرو ارائه می‌شود.

حجازی عنوان کرد: همچنین از طریق این سامانه خدماتی چون برپایی ایستگاه صلواتی و دیده‌بان شهر و پرداخت الکترونیک شهروندی و شارژ حساب شهروندی و سوابق آن و پرداخت کرایه تاکسی از طریق QRکد و پرداخت قبوض و ثبت درخواست های شهروندان و پیگیری سوابق و مشاهده مراحل پیشرفت درخواست‌های ثبت شده در کارتابل های اختصاصی هر شهروند و بانک اطلاعات جامع شهر قم به ویژه در مباحث زیارت و گردشگری به مردم ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اطلاع از برنامه‌ها و رویدادهای مهم شهر و شرکت در مسابقات شهروندی با جوایز نفیس از ویژگی هایی این سامانه «قمیار» است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه قم یار یک یار و یاور خوب برای شهروندان قم تصریح کرد:اپلیکیشن قم‌یار از طریق بازار و مارکت روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و یا از طریق وب‌سایت قم یار به نشانی Qomyar.qom.ir می‌توان به خدمات آن دسترسی پیدا کرد.

نوشته های مشابه
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز در منطقه ۲ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.