وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در سطح منطقه، گفت: ساماندهی این بافت اقدامی بین‌سازمانی و بین وزارتخانه‌ای است و تنها بخشی از اختیارات را شهرداری در بحث صدور پروانه و تراکم دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ قم
شناسه : 71357 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در سطح منطقه ۳ قم، اظهار داشت: ساماندهی این بافت اقدامی بین‌سازمانی و بین وزارتخانه‌ای است و تنها یکسری اختیارات را شهرداری در بحث صدور پروانه و تراکم دارد.

وی با بیان اینکه صدور پروانه در این محدوده رایگان بوده و شهرداری هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و حتی یک طبقه تشویقی برای بافت فرسوده داشتیم، ابراز کرد: در سال جاری نیز با همتی که شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی داشتند دوطبقه مازاد بر دیگر نقاط شهر تراکم ارائه می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم یادآور شد: در بخش‌های دیگر، برای ساخت‌وساز ارگان‌هایی مثل راه و شهرسازی، سازمان نظام‌مهندسی، بانک‌ها، بنیاد مسکن و… باید ورود داشته باشند و البته ۵۰ درصد کار هم به مشارکت مردم وابسته است.

وی با تأکید بر اینکه در بافت فرسوده امکان ارائه برخی خدمات مانند سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز وجود ندارد، مطرح کرد: برای پیشبرد این اهداف نیاز به تملک بوده و شهرداری اقداماتی در این زمینه را در دست دارد.

روحانی تصریح کرد: از لحاظ شهرداری امکانات و تسهیلات خوبی برای نوسازی بافت فرسوده ارائه می‌شود، اما گاهی مالکین، تمایلی به نوسازی ندارند و مشکلاتی از قبیل میانگین سنی مالکین نیز اثرگذار است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مورد پارکینگ نیز بحث‌های زیادی شکل‌گرفته است، چون این قطعات ریزدانه است و نمی‌توانند پارکینگ را تأمین کنند و تسهیلاتی در این بخش داده‌شده است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.