تعیین محدوده ایستگاه‌های اتوبوس قم با طرح جدید نقوش ترافیکی

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای نقوش ترافیکی جدید در خصوص تعیین محل توقف و ایستگاه اتوبوس‌های شهری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تعیین محدوده ایستگاه‌های اتوبوس قم با طرح جدید نقوش ترافیکی
شناسه : 71274 | انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده اظهار داشت: تعیین و آشکارسازی علائم و قوانین ترافیکی در سطح شهر معمولاً به دو صورت نصب تابلوهای عمودی و اجرای نقوش روی آسفالت انجام می‌شود که رعایت نظم و انضباط شهری و توجه به زیبایی و منظر شهر ، موضوعی است که در این طرح‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تابلوهای عمودی معمولاً شکل ثابت و استانداردی هم از نظر ابعاد و رنگ‌بندی و شکل‌ها، دارند افزود: اما در اجرای نقوش ترافیکی بخصوص تعیین محدوده‌های ایستگاه تاکسی و اتوبوس و همچنین پیاده راه‌های پیوسته می‌توان از اشکالی که به شکل بهتری طرح را به شهروندان و رانندگان نشان می‌دهد و همچنین برای وسایل نقلیه مجاز جذابیت و برای سایر وسایل حس ممنوعیت داشته باشند استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در سال‌های گذشته محدوده توقف اتوبوس و تاکسی‌ها با اجرای خط‌های ترافیکی تعیین می‌شدند که بعضاً رانندگان بدون توجه به آن‌ها در این محدوده توقف و حریم اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را رعایت نمی‌کردند، ولی با اجرای طرح جدید، محدوده ایستگاه به‌وضوح قابل روئیت است و ممنوعیت توقف برای سایر رانندگان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.