کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای» منتشر شد

«درآمدی بر سواد رسانه‌ای» به قلم سید حمیدرضا منتظری منتقد سینما و رسانه، کتابی براساس شناخت دانش مدیریت رسانه و تخصص حوزه علوم ارتباطات اجتماعی است که به بررسی نحوه استفاده از رسانه‌ها در راستای ارتقای زندگی روزمره و مشارکت جمعی می‌پردازد و چالش‌های پیش‌رو در توسعه ظرفیت‌های فردی و اجتماعی منطبق با حوزه رسانه‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای» منتشر شد
شناسه : 70216 | انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید حمیدرضا منتظری، مدرس و منتقد سینما و فعال رسانه‌ای، کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای» را با تمرکز بر بررسی و شناخت پیش‌نیازهای علم رسانه و چالش‌های به کارگیری رسانه‌ها در دوران انقلاب فناوری اطلاعات و اینترنت در جهان تألیف کرده است.

بر اساس این گزارش در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «همه افراد جامعه می‌توانند با توجه به گنجایش ذهنی و فکری خود از سواد رسانه و دانش تخصصی علم ارتباطات بهره‌مند شوند که این توانمندی، موجب ایجاد تغییراتی در افکار و رفتار کاربران رسانه‌ها می‌‌شود و در نتیجۀ این تغییرات، پیشرفت اجتماعی و ذهنی در بین افراد به وجود می‌آید.»

همچنین در بخشی از فصل پایانی این کتاب آمده است: «تعلیم رسانه، به عنوان فرایند آموزش و فراگیری درباره رسانه‌ها شناخته می‌شود. سواد رسانه‌ای، ماحصل و برآیند دانش و مهارت‌هایی است که مخاطبان و کاربران رسانه‌ها به آن نیازمند هستند که به تعبیری، همان درک و خوانش رسانه‌ها است. در کلام دیگر، می‌توان گفت هدف از آموزش رسانه، رشد و ارتقای فهم انتقادی کاربران رسانه‌ها و مشارکت فعال در ارتباطات بین فردی است و مانع بروز آسیب‌ها در این حوزه می‌شود.»

لازم به ذکر است، مجموعه مباحث مطرح شده در این کتاب در شش فصل تقسیم‌بندی شده است که از «مفاهیم بنیادین و انواع سواد» تا «اصول حاکم بر آموزش سواد رسانه‌ای» را مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

خاطرنشان می‌‌شود چاپ اول این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در ۱۲۲ صفحه و با بهای ۱۱۰هزار تومان، از سوی مؤسسه انتشارات برگ و باد در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.