از تصویب استعفای رئیس شورا تا تسریع فرایند تملک فاز ۵ عمار یاسر

استعفای رئیس شورای شهر قم برای دومین بار در دستور جلسه علنی این شورا قرار گرفت و تصویب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
از تصویب استعفای رئیس شورا تا تسریع فرایند تملک فاز ۵ عمار یاسر
شناسه : 68880 | انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در هشتادوهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، هشت لایحه و طرح مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه  تقاضای استعفای حسین اسلامی از عضویت در شورای شهر قم مورد رأی قرار گرفت و تصویب شد.

سپس نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه شماره ۹۰۵ مورخ ۱۲/۰۲/۱۴۰۲ موضوع اعتبار مصوبات قبلی دفترچه تعرفه عوارض توسط حسین صابری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم مطرح شد و از اصلاح لایحه خبر داد.

سپس لایحه اخذ مجوز حذف تبصره‌های ۲ ماده ۴ قرارداد شماره ۵۳۷۴۶ مورخ ۲۵/۰۴/ ۱۳۹۹  مربوط به مجموعه باغ پرندگان مورد بررسی قرار گرفت و صابری گفت: در ضمیمه لایحه ذکر نشده که چرا بازرسی درخواست حذف این بند را دارد و همچنین مشمول بلیت نیم‌بها نیز در قرارداد ذکر شده و کمیسیون این لایحه را رد کرده است.

محمد وحیدنیا، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در خصوص این لایحه گفت: اداره‌کل بازرسی استان قم برای اختصاص هزار بلیت نیم‌بها  به شهرداری اشکال وارد کرده است، زیرا در دفتر مالی شهرداری ثبت نمی‌شود و باید در سازوکارهای رفاهی دیده شود.

مجید اخوان بیان کرد: ما به استناد نامه بازرسی نمی‌توانیم لایحه‌ای را که در شورا تصویب شده لغو کنیم و نباید این موضوع باب شود مگر شهرداری خود بخواهد این موضوع را لغو کند.

نرگس نیازمند، عضو هیئت رئیسه نیز بیان کرد: شهرداری از سهم خود این تخفیف را لحاظ کرده و به مراکز فرهنگی و آموزشی داده است و سرمایه‌گذار سهم خود را به صورت کامل دریافت می‌کند.

روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم در ادامه جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری پلاک ثبتی ۱۱۱۷۴ با کد نوسازی ۱-۲۳۶-۶-۵ به هیئت امنای مسجد و اهالی خیابان کلهری (باغ جهانگیری) با حفظ مالکیت شهرداری را مطرح کرد و گفت: در ادامه طرح‌های فرهنگی و توسعه شهری کمیسیون با واگذاری این زمین موافقت کرده است.

اخوان اما با واگذاری زمین با ملکیت شهرداری مخالفت کرد و موافق واگذاری زمین با مالکیت مسجد بود.

حجت السلام مرتضی استقامت، دیگر عضو شورای شهر قم تصریح کرد: این واگذاری مشکلات فقهی دارد. وقتی صیغه مسجد خوانده شود؛ دیگر نمی‌توانیم آن را توسعه دهیم و اختیار آن دیگر با حاکم شرع خواهد بود.

محرری نیز در ادامه بیان کرد: حفظ مالکیت شهرداری برای این است که اگر در آینده در مسیر توسعه قرار گرفت بتوانیم اختیار تغییر داشته باشیم.

همچنین  امراللهی لایحه اخذ مجوز  اعمال ماده ۹ نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی برای پروژه فاز ۵ عمار یاسر حدفاصل میدان سپاه به سمت خیابان رسالت را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: برای اجرای این طرح نیز پلاک به پلاک تملک آن در حال انجام است.

وی تأکید کرد: اخطارهای لازم صادر شده اما مالکین همکاری نداشته‌اند و در صورت عدم همکاری نیاز به ماده ۹ داریم و باید این مسیر هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

صابری درباره این لایحه تصریح کرد: شهرداری باید در نرخ گذاری انصاف را رعایت کند و به صورت یکسان نرخ اجرا شود تا مالکین با رضایت با شهرداری توافق کنند.

سید ابوالفضل اسماعیلی، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در ادامه تصریح کرد:  در این پروژه پیشرفت خوبی در منطقه هفت داشته و تلاش شده اجحافی به مردم نشود و تنها برای عدم توقف پروژه گاهی نیاز به ماده ۹ است و گرنه شهروندان همکاری خوبی با شهرداری دارند.

*۱۰ درصد سهم تجاری منطقه پردیسان واگذار شود

وی همچنین با تأکید بر واگذاری ۱۰ درصد سهم تجاری منطقه پردیسان به شهرداری گفت: این ۱۰ درصد در واقع سهم مردم و شهر است و نیاز است این چالش برای مردم حل شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: امیدواریم با توجه به تعاملاتی که بین این دو دستگاه وجود دارد به زودی این مشکل نیز رفع شود و به نتیجه برسد زیرا کمک زیای به مدیریت شهری خواهد شد.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.