در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ برخلاف منافع ملی است/ بازار صادراتی منطقه را نباید به رقبای ایران واگذار کنیم

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم با انتقاد از تصمیم ناگهانی و غیرکارشناسی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ، گفت: این اتفاق در تضاد با منافع ملی و امنیت غذایی قرار دارد و در شرایطی که رهبر معظم انقلاب همواره بر حمایت از تولید و تولیدکننده تأکید دارند، تصمیم‌های غیرکارشناسی و خلق‌الساعه بعضی مقامات دولتی به شدت به روند تولید ضربه می‌زند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ برخلاف منافع ملی است/ بازار صادراتی منطقه را نباید به رقبای ایران واگذار کنیم
شناسه : 68760 | انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴   پرینت

حمیدرضا اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» از تصمیم ناگهانی و عجولانه معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ انتقاد کرد و گفت: این معاونت برخلاف دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و بدون توجه به تفاهم‎نامه‌ها و مصوبات سال گذشته، صادرات تخم مرغ را کاملاً ممنوع کرده است.

وی تصریح کرد: این معاونت در حالی تصمیم به ممنوعیت تخم‌مرغ گرفت که سرپرست وزارت کشاورزی در جلسه وبیناری اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور روئسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و مدیران تشکل‌های ملی و استانی تأکید کرده بود هیچکس حق قطع صادرات را ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم تصریح کرد: همچنین در مصوبه دی‌ماه سال گذشته در شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که به امضای وزیر وقت جهاد کشاورزی رسیده بود، تمامی فرایند تولید، مصرف، مدیریت صادرات و واردات تخم‌مرغ به اتحادیه مرکزی مرغداران میهن واگذار شده بود.

اسماعیلی افزود: در شرایطی که واردات طیور و تخم‌مرغ از ترکیه به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در کشورهای منطقه نظیر عراق ممنوع شده و فرصت مناسبی برای افزایش تولید و صادرات تخم‌مرغ و در اختیار گرفتن بازار کشورهای منطقه برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده، معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صادرات تخم‌مرغ را ممنوع و مرغداران را دچار ضرر کرده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ در تضاد با منافع ملی و امنیت غذایی قرار دارد، گفت: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب همواره بر حمایت از تولید تأکید دارند، تصمیم‌های غیرکارشناسی و خلق‌الساعه بعضی مقامات دولتی به شدت به روند تولید ضربه می‌زند.

وی تصریح کرد: با ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ قیمت این محصول خوراکی به ۳۶ هزار تومان کاهش یافته که ۱۱ هزار تومان زیر قیمت مصوب است و تولیدکننده ضرر می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم با تأکید بر اینکه صادرات تخم‌مرغ از ابتدای سال بدون ایجاد هیچ خلل و مشکلی در بازار داخلی رشد قابل توجهی داشت، گفت: در صورت استمرار ممنوعیت صادرات، حذف گله‌ها تا یک ماه آینده سرعت می‌گیرد.

اسماعیلی افزود: در حالی که سال گذشته ۹۲۷ تن تخم‌مرغ از قم صادرات شده بود، امسال این آمار فقط در فروردین‌ماه امسال به هزار و ۵۶۵ تن رسید.

وی تصریح کرد: امسال فرصت مهمی برای تثبیت صادرات در کشورهای منطقه فراهم شده که با تداوم ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ این فرصت از بین می‌رود و بازار منطقه بار دیگر به رقبای تولیدکنندگان ایرانی تقدیم می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم در پایان از پیگیری برای رفع این مصوبه خبرداد و خاطرنشان کرد: نامه‌ای به منظور پیگیری سرپرست وزارت کشاورزی برای رفع ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ به دکتر آقامیری ارسال شده و از مسئولان استانی و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.