در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ برخلاف منافع ملی است/ بازار صادراتی منطقه را نباید به رقبای ایران واگذار کنیم

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم با انتقاد از تصمیم ناگهانی و غیرکارشناسی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ، گفت: این اتفاق در تضاد با منافع ملی و امنیت غذایی قرار دارد و در شرایطی که رهبر معظم انقلاب همواره بر حمایت از تولید و تولیدکننده تأکید دارند، تصمیم‌های غیرکارشناسی و خلق‌الساعه بعضی مقامات دولتی به شدت به روند تولید ضربه می‌زند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ برخلاف منافع ملی است/ بازار صادراتی منطقه را نباید به رقبای ایران واگذار کنیم
شناسه : 68760 | انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴   پرینت

حمیدرضا اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» از تصمیم ناگهانی و عجولانه معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ انتقاد کرد و گفت: این معاونت برخلاف دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و بدون توجه به تفاهم‎نامه‌ها و مصوبات سال گذشته، صادرات تخم مرغ را کاملاً ممنوع کرده است.

وی تصریح کرد: این معاونت در حالی تصمیم به ممنوعیت تخم‌مرغ گرفت که سرپرست وزارت کشاورزی در جلسه وبیناری اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور روئسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و مدیران تشکل‌های ملی و استانی تأکید کرده بود هیچکس حق قطع صادرات را ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم تصریح کرد: همچنین در مصوبه دی‌ماه سال گذشته در شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که به امضای وزیر وقت جهاد کشاورزی رسیده بود، تمامی فرایند تولید، مصرف، مدیریت صادرات و واردات تخم‌مرغ به اتحادیه مرکزی مرغداران میهن واگذار شده بود.

اسماعیلی افزود: در شرایطی که واردات طیور و تخم‌مرغ از ترکیه به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در کشورهای منطقه نظیر عراق ممنوع شده و فرصت مناسبی برای افزایش تولید و صادرات تخم‌مرغ و در اختیار گرفتن بازار کشورهای منطقه برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده، معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صادرات تخم‌مرغ را ممنوع و مرغداران را دچار ضرر کرده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ در تضاد با منافع ملی و امنیت غذایی قرار دارد، گفت: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب همواره بر حمایت از تولید تأکید دارند، تصمیم‌های غیرکارشناسی و خلق‌الساعه بعضی مقامات دولتی به شدت به روند تولید ضربه می‌زند.

وی تصریح کرد: با ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ قیمت این محصول خوراکی به ۳۶ هزار تومان کاهش یافته که ۱۱ هزار تومان زیر قیمت مصوب است و تولیدکننده ضرر می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم با تأکید بر اینکه صادرات تخم‌مرغ از ابتدای سال بدون ایجاد هیچ خلل و مشکلی در بازار داخلی رشد قابل توجهی داشت، گفت: در صورت استمرار ممنوعیت صادرات، حذف گله‌ها تا یک ماه آینده سرعت می‌گیرد.

اسماعیلی افزود: در حالی که سال گذشته ۹۲۷ تن تخم‌مرغ از قم صادرات شده بود، امسال این آمار فقط در فروردین‌ماه امسال به هزار و ۵۶۵ تن رسید.

وی تصریح کرد: امسال فرصت مهمی برای تثبیت صادرات در کشورهای منطقه فراهم شده که با تداوم ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ این فرصت از بین می‌رود و بازار منطقه بار دیگر به رقبای تولیدکنندگان ایرانی تقدیم می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم در پایان از پیگیری برای رفع این مصوبه خبرداد و خاطرنشان کرد: نامه‌ای به منظور پیگیری سرپرست وزارت کشاورزی برای رفع ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ به دکتر آقامیری ارسال شده و از مسئولان استانی و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.