برپایی جشن‌های قرآنی و اجرای تئاتر خیابانی در ایام نوروز

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری قم از پیش‌بینی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برگزاری جشن‌های قرآنی در میدان آستانه و اجرای تئاتر و سرودهای خیابانی در ایام عید دنبال می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی جشن‌های قرآنی و اجرای تئاتر خیابانی در ایام نوروز
شناسه : 66662 | انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اقدامات کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم را مدنظر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه را در قالب ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر در دستور کار قرار داده است، مطرح کرد: در ایام نوروز که بسیاری از مراکز تعطیل هستند، شهرداری یکی از پرکارترین ایام خود را سپری می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم ادامه داد: کمیته فرهنگی اقدامات متعددی را در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و … برای شهروندان، زائرین و مسافرین دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه دو نمایشگاه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر افتتاح‌شده است، مطرح کرد: نمایشگاه نخست در حوزه جهاد تبیین بوده و این نمایشگاه نیز امور زیارت، فرهنگی و ماه مبارک رمضان را دنبال می‌کند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه سال تحویل را در کنار سالمندان بودیم، عنوان کرد: همچنین تجدید بیعت با شهدا و حضور در کنار معلولان بهزیستی از دیگر اقدامات این کمیته بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال تور قم گردی در خدمت زائرین و مسافرین است، خاطرنشان کرد: در پیوست این تور نیز نرم‌افزاری را تحت عنوان مهمان حرم در فضای مجازی طراحی‌شده که این نرم‌افزار کشوری در قم ایجاد و در تهران رونمایی شد.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان جشن‌های قرآنی در میدان آستانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم سال ۱۴۰۲، سال تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی باشد و این همکاری را از برنامه‌های نوروز آغاز کرده‌ایم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه تئاتر و سرودهای خیابانی نیز در ایام عید دنبال می‌شود، یادآور شد: باتوجه به اینکه این برنامه‌ها مردم محور بوده لذا در محل‌های تجمع مردمی برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با حجاب و عفاف را با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری قم در طول یک‌سال گذشته اقدامات متعدد و پرشمار بسیاری را اجرا کرده است.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم حضور پررنگ مباحث فرهنگی در مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: همچنین اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع سازمان فرهنگی در میدان آستانه پس از چندین سال در سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه شأن مردم و زائرین قمی بیش‌تر از اقدامات فعلی است، عنوان کرد: باید با تلاش بیش‌تر به دنبال افزایش خدمت‌رسانی به زائرین، مسافرین و شهروندان قمی باشیم.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.