برپایی جشن‌های قرآنی و اجرای تئاتر خیابانی در ایام نوروز

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری قم از پیش‌بینی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برگزاری جشن‌های قرآنی در میدان آستانه و اجرای تئاتر و سرودهای خیابانی در ایام عید دنبال می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی جشن‌های قرآنی و اجرای تئاتر خیابانی در ایام نوروز
شناسه : 66662 | انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اقدامات کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم را مدنظر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه را در قالب ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر در دستور کار قرار داده است، مطرح کرد: در ایام نوروز که بسیاری از مراکز تعطیل هستند، شهرداری یکی از پرکارترین ایام خود را سپری می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم ادامه داد: کمیته فرهنگی اقدامات متعددی را در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و … برای شهروندان، زائرین و مسافرین دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه دو نمایشگاه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر افتتاح‌شده است، مطرح کرد: نمایشگاه نخست در حوزه جهاد تبیین بوده و این نمایشگاه نیز امور زیارت، فرهنگی و ماه مبارک رمضان را دنبال می‌کند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه سال تحویل را در کنار سالمندان بودیم، عنوان کرد: همچنین تجدید بیعت با شهدا و حضور در کنار معلولان بهزیستی از دیگر اقدامات این کمیته بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال تور قم گردی در خدمت زائرین و مسافرین است، خاطرنشان کرد: در پیوست این تور نیز نرم‌افزاری را تحت عنوان مهمان حرم در فضای مجازی طراحی‌شده که این نرم‌افزار کشوری در قم ایجاد و در تهران رونمایی شد.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان جشن‌های قرآنی در میدان آستانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم سال ۱۴۰۲، سال تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی باشد و این همکاری را از برنامه‌های نوروز آغاز کرده‌ایم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه تئاتر و سرودهای خیابانی نیز در ایام عید دنبال می‌شود، یادآور شد: باتوجه به اینکه این برنامه‌ها مردم محور بوده لذا در محل‌های تجمع مردمی برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با حجاب و عفاف را با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری قم در طول یک‌سال گذشته اقدامات متعدد و پرشمار بسیاری را اجرا کرده است.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم حضور پررنگ مباحث فرهنگی در مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: همچنین اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع سازمان فرهنگی در میدان آستانه پس از چندین سال در سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه شأن مردم و زائرین قمی بیش‌تر از اقدامات فعلی است، عنوان کرد: باید با تلاش بیش‌تر به دنبال افزایش خدمت‌رسانی به زائرین، مسافرین و شهروندان قمی باشیم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.