افزایش ظرفیت پارکینگ زائر در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: امسال با تدابیر انجام‌شده ظرفیت پارکینگ زائر نسبت به سال‌های قبل ۱.۳ برابر افزایش یافت و تعداد ۲۶۰۰ خودرو در یک زمان در پارکینگ حضور داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ظرفیت پارکینگ زائر در ایام نوروز
شناسه : 66472 | انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی در پارکینگ‌های سطح شهر در ایام نوروز، اظهار داشت: در دقایق پایانی سال ۱۴۰۱ شاهد ورود خیل عظیم از مسافرین و زائرین و همچنین مجاورین بودیم و با توجه به ازدحام خودروها، انتظار می‌رفت همانند سالیان گذشته شهر دچار گره‌های ترافیکی شود، اما با همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در موضوع ترافیک، خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از معابر، مشکل اساسی گزارش نشد.

به گفته وی، با حضور تمامی نیروهای فعال سازمان به همراه تیم نظارت پیمانکار و به‌صورت شیفت بندی به‌صورت ۲۴ ساعته، تمام تلاش‌ها در جهت تسهیل سازی ترافیکی بکار گرفته شد تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، وضعیت پارکینگ زائر را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال با تدابیر انجام‌شده ظرفیت این پارکینگ نسبت به سال‌های قبل ۱٫۳ برابر افزایش یافت و تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ خودرو در یک زمان در پارکینگ حضور داشتند.

وی یکی از تدابیر اندیشیده شده برای افزایش ظرفیت پارکینگ را استفاده از راهروهای موجود دانست و گفت: با این کار بیش از ۶۰۰ ظرفیت به ظرفیت موجود اضافه و مراجعه‌کننده‌های بیشتری پذیرش شد که این امر سبب کاهش ترافیک و جریان مستمر در مسیر بلوار شهید سردار سلیمانی با کمترین ایستایی شد.

شعبان‌زاده با اشاره به افزایش ۳۰۰ واحدی پارک در پارکینگ شرقی حرم مطهر اشاره کرد و اذعان داشت: در این پارکینگ به دلیل ظرفیت ایجاد شده در ضلع جنوبی محوطه عمرانی ، ۳۰۰ واحد پارک به تعداد جای پارک‌ها اضافه شد و تمامی ظرفیت پارکینگ ازجمله پارکینگ زمزم که با تغییراتی که در ورودی آن ایجاد شده به تعداد جای پارک‌ها افزوده شد.

وی ادامه داد: همچنین پارکینگ شهید کاظمی نیز با ظرفیت هزار و ۳۰۰ واحد جای پارک توانست بیشترین بهره‌وری را به‌عنوان پارکینگ رزرو به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، پارکینگ‌های بهار و مصلا نیز در این مدت کمک مهمی در کاهش ترافیک و هدایت خودروها به پارکینگ در هسته مرکزی داشتند.

وی اضافه کرد: تاکنون کمترین شکایت در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ در خصوص پذیرش از پارکینگ‌ها بوده است که در جای خود در چندین سال گذشته بی‌نظیر بود و این مشکل هم با راه‌اندازی قریب‌الوقوع پله‌های برقی مرتفع خواهد شد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.