اجرای طرح بهاری علمداران خدمت در قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان، طرح بهاری علمداران خدمت در مدیریت شهری قم اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح بهاری علمداران خدمت در قم
شناسه : 66387 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری قم اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن عید نوروز و بهار طبیعت و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن؛ شهرداری قم در قالب اجرای طرح بهاری علمداران خدمت، تمهیدات همه‌جانبه‌ای را در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین، شهروندان و مسافرین در این ایام در دستور کار قرار داده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ابراز کرد: کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری، سازمان‌های تابعه، شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه و معاون حمل‌ونقل ترافیک و سایر سازمان‌ها اقدامات بسیار خوبی را برای ایام نوروز در دستور کار قرار داده‌اند.

وی در مورد زیباسازی شهر قم در این ایام عنوان کرد: در راستای بهبود سیما و منظر شهری، مباحث مربوط به گل‌آرایی و اجرای باکس‌های گل در سطح مناطق و تونل‌های گل در سطح معابر، مناطق، میادین و بوستان‌ها با محوریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز و مناطق هشت‌گانه در مرحله اجرا و نهایی شدن است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در راستای حذف زوائد بصری و نازیبایی‌ها، اقدامات خوبی در دستور کار مناطق هشت‌گانه و معاونین خدمات شهری قرار گرفته است، تصریح کرد: در زمینه آذین‌بندی و اجرای رنگ‌آمیزی جداول، نیوجرسی‌ها، مبلمان شهری، ادوات ترافیکی و تابلوهای راهنمای مسیر در سطح مناطق عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ستادهای هشت‌گانه اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی و کمیته‌های ۱۱ گانه از اوایل اسفند برنامه‌هایشان را آغاز کردند و مباحث مربوط به خدمات‌رسانی به زائرین و مسافرین تا پایان ایام نوروزی و تا زمانی که زائرین در شهر حضور داشته و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: شهرداری قم نسبت به آماده‌سازی شهر برای مسافران و زائرین و شهروندان اقدام کرده است و بدون تردید، نگهداری و حفظ وضعیت ایجادشده با مشارکت شهروندان اتفاق می‌افتد که امید است با مشارکت همشهریان و مردم خدمات مناسبی را در این ایام داشته باشیم.

وی در مورد ظرفیت‌های تفریحی و تفرج‌گاهی در قم اذعان کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه رمضان، تفریح و تفرج شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان پس از افطار تا قبل از ایام سحر است و شهرداری نسبت به آماده‌سازی بوستان‌ها در مناطق هشت‌گانه به‌خصوص بوستان‌هایی که به‌عنوان کمپینگ و استراحت گاه برای زائرین در نظر گرفته‌شده تسهیلاتی را به زائرین ارائه می‌دهد که این خدمات شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، مبلمان شهری، سیستم‌های ایمنی و روشنایی، آب‌نما و گل‌آرایی در دستور کار قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم، بوستان‌های استراحتگاهی شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این بوستان‌ها شامل بوستان مهدی و هاشمی در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در منطقه ۲، نیاز و نیایش در منطقه ۵ و غدیر در منطقه ۸ است که مراکز استراحت گاه اقامتی برای زائرین به شمار می‌رود.

به گفته وی، در مورد حمل‌ونقل عمومی و سرویس‌ها با محوریت سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی در زمان تحویل سال و ایام ماه رمضان از افطار تا سحر امیدواریم بتوانیم حمل‌ونقل همگانی و تسهیل عبور و مرور را برای زائرین و شهروندان مهیا کنیم و در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قرار دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: تدابیر بسیار خوبی با محوریت سازمان‌ها و به‌خصوص در رابطه با سازمان مدیریت پسماند با اجرای سیستم یکپارچه مدیریت پسماند اتخاذشده و درارتباط با جمع‌آوری و انتقال پسماندهای شهری با توجه به افزایش حجم میزان زباله در این ایام سال تدابیر لازم پیش‌بینی‌شده و امیدواریم در کنار خدمات به زائرین و مسافرین، شاهد شهری ایمن و نظیف و شاداب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از۳ هزار نفر پرسنل شهرداری اعم از ستادی، اجرایی، پاکبان‌ها، باغبانان و نیروی عملیاتی آتش‌نشانی و سازمان حمل‌ونقل ترافیک به همراه ۲۹۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در ایام تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی‌شده که به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند تا بتوانیم خدمات قابل‌قبول و میزبانی شایسته‌ای از زائرین و شهروندان داشته باشیم.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه برای افزایش ضریب ایمنی شهر با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز تدابیر پیشگیرانه لازم انجام‌شده است، یادآور شد: برای خدمات‌رسانی پیرامون حرم مطهر، هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران ضمن حضور زائرین و مسافرین بتوانیم تمهیدات ایمنی لازم را با استقرار اکیپ‌های خودرویی و ماشینی و دستگاه‌های انفرادی آتش‌نشانی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری زائرین و مسافرین، شهری ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشیم؛ همچنین تلاش می‌شود اطلاع‌رسانی جامع و کاملی با مسافرین و از مبادی شهر انجام شود تا در پارکینگ‌ها، مراکز اقامتی و استراحتگاه از برپایی چادرهای مسافرتی خودداری کنند تا در این قسمت‌ها شاهد شرایط و اعمال ناایمنی نباشیم و حادثه‌ای اتفاق نیفتد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به تمهیدات همه‌جانبه و بسیج تمامی امکانات و حضور همه‌جانبه عوامل ستادی و اجرایی شهرداری، به استقبال ماه مبارک رمضان و عید نوروز می‌رویم و با اجرای طرح بهاری علمداران خدمت بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای زائرین و شهروندان و همشهریان محترم در این ایام باشیم.

نوشته های مشابه
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
انتقاد رئیس‌کل دادگستری از مخالفان مدیریت شهری/ تحول امروز قم در هیچ دوره‌ای نبود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.