آماده‌سازی اطراف مسجد جمکران برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اجرای طرح استقبال از زائران در این منطقه شهری خبر داد و گفت: اطراف مسجد مقدس جمکران برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آماده‌سازی اطراف مسجد جمکران برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی
شناسه : 66351 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قرا‌چورلوی در خصوص آماده‌سازی منطقه ۵ در استقبال از زائران و مسافران نوروزی در سال جدید اظهار داشت: در خصوص برگزاری عید نوروز طبق سنوات گذشته برنامه‌ استقبال از بهار در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی همچون رنگ‌کاری جداول، اصلاح برخی از معابر و دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها، آذین‌بندی و آماده‌سازی فضای سبز و کاشت گل و گیاه در حال انجام است.

وی ویژگی‌های این منطقه شهری را موردتوجه قرار داد و افزود: منطقه ۵ به‌واسطه وجود مسجد مقدس جمکران، دارای شرایط خاصی است و به‌نوعی تنها محل اسکان زائران در نزدیکی این مکان مقدس است که امکانات خوبی را اعم از سرویس بهداشتی، محل نصب چادر و بحث‌های خدماتی و ظرف‌شویی دارد و محل امنی برای زائران و مسافران در زمینه اسکان به شمار می‌رود.

قرا‌چورلوی عنوان کرد: در طرح استقبال از زائران، امکانات اسکان در ۲ بوستان نیایش و نیاز در مجاورت مسجد مقدس جمکران برای ایام نوروز فراهم است و برخی اصلاحات نیز در این بوستان صورت گرفت تا امکان اسکان برای زائرین بهتر شود.

وی در مورد این اقدامات در بوستان‌ها نیز تصریح کرد: احداث سکوها و سایه‌بان‌های جدید، تعمیرات سرویس‌های بهداشتی و تجهیز روشویی‌ها، تعمیر شوارع منتهی به بوستان‌ها، لکه‌گیری و آسفالت برخی از نقاط و نصب نیمکت و سطل زباله، نظافت بوستان‌ها و بازپیرایی درختان و گل‌ها و بازکاشت بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری در مسیر تردد زائران به مسجد مقدس جمکران، ستاد خدمات رسای همواره دایر است و در ایام نوروز نیز اقدامات ویژه‌ای را در پیش گرفته است که در این خصوص طرح استقبال از زائران به‌طورجدی از ابتدای اسفند آغاز شد.

وی یادآور شد: همکاران در این ستادها آماده ارائه خدمات هستند و برای خدمات‌دهی به زائران و شهروندان سعی شده بیشترین فضا را برای استقبال از سال جدید آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در ایام پایان سال و نوروز برای مسافران و زائرین و شهروندان محیط خوبی آماده شده و در این مدت جمع‌آوری زباله را به‌طور مستمر انجام خواهد شد و در زمینه نگهداری فضای سبز نیز درصدد ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای زائرانی هستیم که برای نماز و استراحت به سمت مسجد مقدس جمکران در تردد هستند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم عنوان کرد: در جهت اسکان زائران و مسافران، اقدامات خوبی شکل‌گرفته و در شوارع و ورودی شهر نیز تدابیر لازم را در استقبال از زائران اندیشیده شده است.

وی گفت: همچنین در مباحث نخاله و پاک‌سازی نیز اقدامات خوبی شکل‌گرفته و در زمینه آسفالت جدید، ترمیم و روکش نیز طرح‌هایی در دست اقدام است تا در مجموع محیط شادابی را برای حضور زائران و مسافران و شهروندان داشته باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.