آماده‌سازی اطراف مسجد جمکران برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اجرای طرح استقبال از زائران در این منطقه شهری خبر داد و گفت: اطراف مسجد مقدس جمکران برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آماده‌سازی اطراف مسجد جمکران برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی
شناسه : 66351 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قرا‌چورلوی در خصوص آماده‌سازی منطقه ۵ در استقبال از زائران و مسافران نوروزی در سال جدید اظهار داشت: در خصوص برگزاری عید نوروز طبق سنوات گذشته برنامه‌ استقبال از بهار در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی همچون رنگ‌کاری جداول، اصلاح برخی از معابر و دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها، آذین‌بندی و آماده‌سازی فضای سبز و کاشت گل و گیاه در حال انجام است.

وی ویژگی‌های این منطقه شهری را موردتوجه قرار داد و افزود: منطقه ۵ به‌واسطه وجود مسجد مقدس جمکران، دارای شرایط خاصی است و به‌نوعی تنها محل اسکان زائران در نزدیکی این مکان مقدس است که امکانات خوبی را اعم از سرویس بهداشتی، محل نصب چادر و بحث‌های خدماتی و ظرف‌شویی دارد و محل امنی برای زائران و مسافران در زمینه اسکان به شمار می‌رود.

قرا‌چورلوی عنوان کرد: در طرح استقبال از زائران، امکانات اسکان در ۲ بوستان نیایش و نیاز در مجاورت مسجد مقدس جمکران برای ایام نوروز فراهم است و برخی اصلاحات نیز در این بوستان صورت گرفت تا امکان اسکان برای زائرین بهتر شود.

وی در مورد این اقدامات در بوستان‌ها نیز تصریح کرد: احداث سکوها و سایه‌بان‌های جدید، تعمیرات سرویس‌های بهداشتی و تجهیز روشویی‌ها، تعمیر شوارع منتهی به بوستان‌ها، لکه‌گیری و آسفالت برخی از نقاط و نصب نیمکت و سطل زباله، نظافت بوستان‌ها و بازپیرایی درختان و گل‌ها و بازکاشت بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری در مسیر تردد زائران به مسجد مقدس جمکران، ستاد خدمات رسای همواره دایر است و در ایام نوروز نیز اقدامات ویژه‌ای را در پیش گرفته است که در این خصوص طرح استقبال از زائران به‌طورجدی از ابتدای اسفند آغاز شد.

وی یادآور شد: همکاران در این ستادها آماده ارائه خدمات هستند و برای خدمات‌دهی به زائران و شهروندان سعی شده بیشترین فضا را برای استقبال از سال جدید آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در ایام پایان سال و نوروز برای مسافران و زائرین و شهروندان محیط خوبی آماده شده و در این مدت جمع‌آوری زباله را به‌طور مستمر انجام خواهد شد و در زمینه نگهداری فضای سبز نیز درصدد ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای زائرانی هستیم که برای نماز و استراحت به سمت مسجد مقدس جمکران در تردد هستند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم عنوان کرد: در جهت اسکان زائران و مسافران، اقدامات خوبی شکل‌گرفته و در شوارع و ورودی شهر نیز تدابیر لازم را در استقبال از زائران اندیشیده شده است.

وی گفت: همچنین در مباحث نخاله و پاک‌سازی نیز اقدامات خوبی شکل‌گرفته و در زمینه آسفالت جدید، ترمیم و روکش نیز طرح‌هایی در دست اقدام است تا در مجموع محیط شادابی را برای حضور زائران و مسافران و شهروندان داشته باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.