صدور مجوز ساخت مسجد در بوستان هاشمی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم از صدور مجوز ساخت مسجد در بوستان هاشمی با مالکیت شهرداری قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور مجوز ساخت مسجد در بوستان هاشمی
شناسه : 61646 | انتشار : 08 دی 1401 - 20:53   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امرالهی در شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، به لایحه اخذ مجوز واگذاری بخشی از زمین بوستان هاشمی به هیئت‌امنا و اهالی محل پیام نور با مالکیت شهرداری پرداخت و اظهار داشت: محله پیام نور محله‌ای نوساز بوده و این محدوده تا شعاع بلوار محتشم کاشانی و از طرف دیگر تا بلوار عمار یاسر کاربری خدماتی محدودی در آن اجرا شده است.

وی موقعیت مسجد محل را تشریح کرد و افزود: مردم محله پیام نور برای رسیدن به مسجد مسافت زیادی را باید طی کنند و مردم تقاضا دارند که مسجد در این زمین احداث کنند، اما شهرداری در این منطقه زمینی نداشته و برای همین بخشی از بوستان هاشمی را با مالکیت شهرداری برای ساخت مسجد پیشنهاد داده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با ساخت این مسجد پایگاه فرهنگی و اجتماعی بزرگی نیز در این منطقه احداث می‌شود و از نظر کمبود سرانه فرهنگی محله نیز تا حدودی جبران شده و با توجه به همه این نکات کمیسیون معماری و شهرسازی با این واگذاری موفق است.

همچنین مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم در این رابطه گفت: واگذاری بخشی از زمین بوستان هاشمی به هیئت‌امنا و اهالی محله پیام نور برای احداث مسجد با حفظ مالکیت شهرداری است.

وی نیاز منطقه به ساخت مسجد را موردتوجه قرار داد و افزود: در این منطقه نیاز به ساخت مسجد بسیار زیاد بوده و شهرداری منطقه پیگیری‌های زیادی برای اخذ این مجوز انجام داده که قابل‌تقدیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم تصریح کرد: با ساخت این مسجد پایگاه و کانون فرهنگی نیز در بوستان ایجادشده و می‌تواند در این حوزه نیز منطقه را پوشش دهد.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.