صدور مجوز ساخت مسجد در بوستان هاشمی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم از صدور مجوز ساخت مسجد در بوستان هاشمی با مالکیت شهرداری قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور مجوز ساخت مسجد در بوستان هاشمی
شناسه : 61646 | انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امرالهی در شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، به لایحه اخذ مجوز واگذاری بخشی از زمین بوستان هاشمی به هیئت‌امنا و اهالی محل پیام نور با مالکیت شهرداری پرداخت و اظهار داشت: محله پیام نور محله‌ای نوساز بوده و این محدوده تا شعاع بلوار محتشم کاشانی و از طرف دیگر تا بلوار عمار یاسر کاربری خدماتی محدودی در آن اجرا شده است.

وی موقعیت مسجد محل را تشریح کرد و افزود: مردم محله پیام نور برای رسیدن به مسجد مسافت زیادی را باید طی کنند و مردم تقاضا دارند که مسجد در این زمین احداث کنند، اما شهرداری در این منطقه زمینی نداشته و برای همین بخشی از بوستان هاشمی را با مالکیت شهرداری برای ساخت مسجد پیشنهاد داده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با ساخت این مسجد پایگاه فرهنگی و اجتماعی بزرگی نیز در این منطقه احداث می‌شود و از نظر کمبود سرانه فرهنگی محله نیز تا حدودی جبران شده و با توجه به همه این نکات کمیسیون معماری و شهرسازی با این واگذاری موفق است.

همچنین مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم در این رابطه گفت: واگذاری بخشی از زمین بوستان هاشمی به هیئت‌امنا و اهالی محله پیام نور برای احداث مسجد با حفظ مالکیت شهرداری است.

وی نیاز منطقه به ساخت مسجد را موردتوجه قرار داد و افزود: در این منطقه نیاز به ساخت مسجد بسیار زیاد بوده و شهرداری منطقه پیگیری‌های زیادی برای اخذ این مجوز انجام داده که قابل‌تقدیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم تصریح کرد: با ساخت این مسجد پایگاه و کانون فرهنگی نیز در بوستان ایجادشده و می‌تواند در این حوزه نیز منطقه را پوشش دهد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.