اختصاص زمین‌های انتهای شهرک قدس به کارکنان نیروهای مسلح

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با رد هرگونه شائبه پیرامون غیرقانونی بودن واگذاری زمین‌های انتهای شهرک قدس، گفت: این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود و بر اساس توافق وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ برای تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح اختصاص یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص زمین‌های انتهای شهرک قدس به کارکنان نیروهای مسلح
شناسه : 61299 | انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی قم، محمد صادقی اظهار کرد: از آن‌جایی که قیمت زمین‌ در شهرک قدس بالاست، طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود.

وی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز در زمین‌های مورد اشاره انتهای شهرک قدس به صورت قانونی صادر شده است اما طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود و سند تک برگ این زمین ها به نام دولت صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که بحث ساخت‌وساز در زمین‌های انتهای شهرک قدس، توافقی در سطوح کلان ساختار اداری کشور است، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند بحث معیشت کارکنان نیروهای مسلح را در دستور کار قرار بدهید و به همین خاطر نیز ساخت‌وسازهای صورت گرفته در این زمین‌ها به جهت تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح و بر اساس توافقی است که وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ انجام داده است.

صادقی با بیان این که این توافق، پیش از طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن انجام شده است، خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین به مدت ۹۹ سال به متقاضی واگذار می‌شود و به همین خاطر نیز قیمت زمین نیز نباید بیشتر یک سوم ساخت باشد.

وی با تاکید بر این که مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در زمین‌های مورد اشاره انتهای شهرک قدس به صورت قانونی صادر شده است، خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که قیمت زمین‌ در شهرک قدس بالا است، طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: هزینه­ این زمین‌ها به قیمت کارشناسی روز دریافت شده و تنها مساعدتی که در این بین صورت گرفته دریافت هزینه زمین‌ به صورت یک پیش‌پرداخت نقدی و مابقی پرداخت در قالب قسط‌های ۵ ساله است.

صادقی با بیان زمین‌های مذکور واقع در انتهای شهرک قدس، بایر نیست، عنوان کرد: هزینه­ آماده سازی این زمین‌ها _که ده‌ها میلیارد تومن است_ با کسانی است که این زمین‌ها به آنها واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم همچنین ضمن رد هرگونه شائبه پیرامون غیرقانونی بودن واگذاری زمین‌های انتهای شهرک قدس گفت: این زمین‌ها کمیسیون ماده ۵ و تأییدیه شورای عالی معماری را دریافت کرده و بر همین اساس پروانه ساخت و ساز در این زمین‌ها توسط شهرداری قم نیز صادر شده است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.