اختصاص زمین‌های انتهای شهرک قدس به کارکنان نیروهای مسلح

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با رد هرگونه شائبه پیرامون غیرقانونی بودن واگذاری زمین‌های انتهای شهرک قدس، گفت: این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود و بر اساس توافق وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ برای تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح اختصاص یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص زمین‌های انتهای شهرک قدس به کارکنان نیروهای مسلح
شناسه : 61299 | انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی قم، محمد صادقی اظهار کرد: از آن‌جایی که قیمت زمین‌ در شهرک قدس بالاست، طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود.

وی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز در زمین‌های مورد اشاره انتهای شهرک قدس به صورت قانونی صادر شده است اما طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود و سند تک برگ این زمین ها به نام دولت صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که بحث ساخت‌وساز در زمین‌های انتهای شهرک قدس، توافقی در سطوح کلان ساختار اداری کشور است، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند بحث معیشت کارکنان نیروهای مسلح را در دستور کار قرار بدهید و به همین خاطر نیز ساخت‌وسازهای صورت گرفته در این زمین‌ها به جهت تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح و بر اساس توافقی است که وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ انجام داده است.

صادقی با بیان این که این توافق، پیش از طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن انجام شده است، خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین به مدت ۹۹ سال به متقاضی واگذار می‌شود و به همین خاطر نیز قیمت زمین نیز نباید بیشتر یک سوم ساخت باشد.

وی با تاکید بر این که مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در زمین‌های مورد اشاره انتهای شهرک قدس به صورت قانونی صادر شده است، خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که قیمت زمین‌ در شهرک قدس بالا است، طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: هزینه­ این زمین‌ها به قیمت کارشناسی روز دریافت شده و تنها مساعدتی که در این بین صورت گرفته دریافت هزینه زمین‌ به صورت یک پیش‌پرداخت نقدی و مابقی پرداخت در قالب قسط‌های ۵ ساله است.

صادقی با بیان زمین‌های مذکور واقع در انتهای شهرک قدس، بایر نیست، عنوان کرد: هزینه­ آماده سازی این زمین‌ها _که ده‌ها میلیارد تومن است_ با کسانی است که این زمین‌ها به آنها واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم همچنین ضمن رد هرگونه شائبه پیرامون غیرقانونی بودن واگذاری زمین‌های انتهای شهرک قدس گفت: این زمین‌ها کمیسیون ماده ۵ و تأییدیه شورای عالی معماری را دریافت کرده و بر همین اساس پروانه ساخت و ساز در این زمین‌ها توسط شهرداری قم نیز صادر شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.