همایش تخصصی مدیران مؤسسات فرهنگی و هنری قم برگزار شد

نخستین همایش تخصصی مدیران مؤسسات، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری قم با حضور معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش تخصصی مدیران مؤسسات فرهنگی و هنری قم برگزار شد
شناسه : 60146 | انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، همایش تخصصی مدیران مؤسسات، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری قم با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی و سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اصلی تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: از همکاری‌ مجموعه فعالان فرهنگی و هنری در رویدادهای مهم استان تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم این همایش آغاز مسیری متعالی برای نیل به اهداف و مقاصد فرهنگی باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم، توانمندی مؤسسات فرهنگی قم را ممتاز دانست و گفت:  به دنبال تقویت مؤسسات و انجمن‌ها هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت به نفع ارتقای سطح فرهنگ در جامعه بهره بیشتری ببریم.

در ادامه یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: قم شهر کریمه اهل‌بیت(س) و پایگاه مهم اندیشه در کشور محسوب می‌شود و به همین واسطه بسیاری از مفاهیم ارزشمند الهی و دینی از این شهر مقدس به جهان اسلام ارائه می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مؤسسات فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تلاش برای رفع مشکلات فعالان حوزه فرهنگ است و در این زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌های مناسبی از ابتدای کار دولت در دستور کار قرار گرفته و در ادامه نیز با قوت و همراهی اصحاب فرهنگ زمینه رفع این مسائل و دغدغه‌ها فراهم خواهد آمد.

احمدوند افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم اعتبارات و امکانات فرهنگی را افزایش دهیم و بتوانیم به مؤسسات فرهنگی غنای بیشتری ببخشیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت انقلابی و مردمی بهره‌مندی از توانایی‌های هر حوزه برای رفع مشکلات فرهنگی است و از این رو از نقطه نظرات و پیشنهادات مدیران و فعالان فرهنگی مؤسسات، به شدت استقبال می‌کنیم.

سخنران پایانی این نشست سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری این‌گونه جلسات با حضور فعالان فرهنگی باعث خیر و برکت بوده و بدون شک منجر به رشد و ترقی حوزه‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤثر فرهنگی و هنری، گفت: امروز با پیچیده‌تر شدن ابعاد فرهنگی نیازمند به نوسازی و نوین‌سازی بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ هستیم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی حاوی پیام‌های فرهنگی بسیاری ارزشمندی بوده و هست، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی، ایده‌پردازی و نواندیشی و مخاطب‌شناسی این پیام‌های مهم را به نسل‌های بعد و به جهانیان منتقل کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: عرصه‌های فرهنگی به مدد همه دلسوزان و دغدغه‌مندان آن، رو به رشد و رو تعالی باشد.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.